Nowe pociągi na linii do Katowic [ZDJĘCIA]


Koleje Śląskie dalej dopieszczają linię z Bytomia do Katowic. Pasażerów zaczął wozić zmodernizowany tabor zapewniający większy komfort podróży.

Bytomianie coraz bardziej przekonują się do pociągów. W ciągu roku liczba pasażerów na linii S8 do stolicy województwa wzrosła o 250%. Przyczyniły się do tego zmiany w ofercie Kolei Śląskich, które znacznie podniosły atrakcyjność tego środka komunikacji. Obniżono ceny biletów jednorazowych do 3 zł, a miesięcznych do 70 zł oraz wprowadzono zmiany do rozkładu jazdy zwiększając częstotliwość kursów w porannych godzinach szczytu, natomiast w ubiegłych latach bytomski dworzec przeszedł szereg remontów, które lepiej dostosowały go do potrzeb podróżnych.

Teraz regionalny przewoźnik postanowił zastąpić stare jednostki jeżdżące z Bytomia do Katowic na nowsze pociągi 14WE, które w 2012 roku odkupiono od Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie. Są to składy zaprojektowane do ruchu aglomeracyjnego, posiadające wielkie, panoramiczne okna, bezprzedziałowe wnętrze, wandaloodporne siedzenia, poręcze i słupki dla pasażerów stojących, półki bagażowe, dwie windy ułatwiające wsiadanie osobom z niepełnosprawnością ruchową, 4 miejsca do przypięcia wózków inwalidzkich oraz 8 stojaków na rowery.

Jesienią zeszłego roku pociągi 14WE należące do KŚ zostały skierowane na przegląd P4, podczas którego przeprowadzono ich modernizację. W ramach prac zostały przemalowane w barwy KŚ i pokryte powłoką antygraffiti, wyposażono je w nowoczesny monitoring, system informacji pasażerskiej i interkom (system przywoływania obsługi pociągu przez pasażera), a przede wszystkim zamontowano toalety z obiegiem zamkniętym, dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i matek z dziećmi. Na przeprowadzenie modernizacji spółka wydała niecałe 4 mln zł.

Oba składy docelowo mają wozić pasażerów na linii S8 z Lublińca, przez Bytom, do Katowic. Na razie na trasę wyjeżdża tylko jeden z nich, ale już wkrótce oba pociągi powinny codziennie obsługiwać to połączenie.

Najnowsze

BPK zapożyczy się w parabanku?BPK zapożyczy się w parabanku? 26-04-17 - Według nieoficjalnych informacji rada nadzorcza Bytomskiego... czytaj...
Stadionu NIE BĘDZIE!Stadionu NIE BĘDZIE! 25-04-17 - Spełnił się najgorszy koszmar Damiana Bartyli. Radni zadecydowali... czytaj...
Szukasz pracy? Przyjdź na targiSzukasz pracy? Przyjdź na targi 25-04-17 - Szukasz pracy jako pracownik biurowy? A może wolisz zająć... czytaj...
Robert Białas: Koniec świata Bartyli!24-04-17 - Gdyby porównać to co dziś wydarzyło się na sesji Rady Miejskiej... czytaj...
Lokalne ozdoby, rękodzieło i sztuka w centrum handlowymLokalne ozdoby, rękodzieło i sztuka w centrum handlowym 24-04-17 - Coraz częściej poszukujemy produktów od rodzimych producentów.... czytaj...
Rewitalizacja Bytomia: aż 8 miesięcy opóźnieniaRewitalizacja Bytomia: aż 8 miesięcy opóźnienia 23-04-17 - Obiecane środki na rewitalizację naszego miasta od dawna czekają... czytaj...
Tutaj rządzą mamyTutaj rządzą mamy 22-04-17 - Właśnie zostałaś mamą? Nowy cykl warsztatów „Spotykamy... czytaj...
Radni przepchnęli kontrolę we wszystkich spółkachRadni przepchnęli kontrolę we wszystkich spółkach 21-04-17 - Damian Bartyla definitywnie stracił wpływ na Radę Miejską.... czytaj...
Koj: Żenujący spektakl czyli nadzwyczajna sesja rady miasta21-04-17 - Odkąd Damian Bartyla pojawił się w życiu publicznym Bytomia,... czytaj...
Stacja Vitor to rozwój BytomiaStacja Vitor to rozwój Bytomia 20-04-17 - Budowa nowego przystanku kolejowego w rejonie Vitoru, to szansa... czytaj...