Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT:

Szynol 2010/01/15 17:01 #36190

Szynol jest niezagospodarowanym skrawkiem zieleni na rogu ul. Kochanowskiego i ul. Brzezińskiej. Nazwa wzięła się od torów prowadzących do pobliskich Warsztatów Naprawczych Kolei Wąskotorowej. Za małolata chodziłem się tam bawić z rodzicami i wciąż widzę, że dalej przychodzą tam całe rodziny. Już od dawna chodzi mi po głowie by coś z nim zrobić, bo nie ma tam ani jednej ławki by sobie usiąść, a jest to znakomite miejsce na niewielki park, gdzie mieszkańcy Rozbarku mogliby spędzać letnie popołudnia.

Dziś rozmawiałem na ten temat z Robertem Białasem, dyrektorem MZDiM odpowiedzialnym m.in. za zieleń w mieście. My - internauci - możemy samodzielnie zaprojektować (oczywiście w granicach rozsądku :P ) ten fragment Bytomia. Uwagi przez nas przedstawione zostaną wzięte pod uwagę przez MZDiM i na pewno w będą wykorzystane, gdy kiedyś miasto przystąpi do uporządkowania tego miejsca.

O czym dokładnie mowa? Tutaj znajdziecie dokładny link do Zumi , a poniżej zdjęcia lotnicze dla leniwych :P
http://bytomski.pl/album_pic.php?pic_id=4046
http://bytomski.pl/album_pic.php?pic_id=4047

Teraz czekamy na Wasze pomysły. Nie ma żadnych terminów. Koncepcja ma ewoulować, by ostatecznie stać się możliwie najlepszą. Ten temat jest stworzony do dyskusji nad naszymi pomysłami. Wchodzicie w to? :)

Jeśli ktoś chciałby się wybrać tam na wycieczkę, to obiecuję że osobiście oprowadzę po szynolu, by na koniec napić się ciepłej herbatki w ogródku przy Brzezińskiej :) .

___________________________________________________________________________


Chciałbym jeszcze dodać, że w sąsiedztwie znajduje się Przedszkole Miejskie (tam gdzie na zdjęciach widać niebieski basenik) oraz Szkoła Podstawowa nr 6. Warto w projekcie uwzględnić funkcje przeznaczone dla tych grup wiekowych, by np. można tam przeprowadzać lekcje w plenerze. Na fotografiach widać też asfaltową alejkę, sam Białas zasugerował aby wykorzystać ją do jeżdżenia na rolkach. Trzeba mieć też na uwadze stację transformatorową i słup wysokiego napięcia, który trzeba jakoś ogrodzić.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Szynol 2010/01/15 17:28 #36193

Widzę że książka która zamieściłem w dziale inwestycje może sie przydać. Jak duże są szanse na zagospodarowanie tego placu? W każdym bądź razie brawo :yeah:

Kwestia chodników jest chyba już ustalona bo na tej mapie całkiem dobrze widać jak ludzie wychodzili ścieżki.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Szynol 2010/01/15 18:02 #36196

Widzę że książka która zamieściłem w dziale inwestycje może sie przydać.

Na pewno się przyda :) .

Jak duże są szanse na zagospodarowanie tego placu?

Prawdę powiedziawszy póki co nie ma żadnych konkretów. Nasza koncepcja będzie dobrym wstępem do zmiany tego miejsca. Mamy poparcie osoby decyzyjnej w tej sprawie, więc nasze propozycje na pewno nie przepadną :) Poza tym jeśli dobrze się zorganizujemy, to odpowiednio nagłośnię sprawę i wówczas będzie większe prawdopodobieństwo powodzenia :yeah: .

Pan Białas jest człowiekiem czynu i nie boi się odważnych decyzji, co widać po pl. Słowiańskim, czy Sikorskiego, gdzie np. dla poprawy estetyki wycięto sporo samosiejek, co nie jest powszechnie akceptowane przez społeczeństwo. Moim zdaniem wyszło to na dobre i wiele osób, które początkowo krytykowały wycinki, jest teraz zadowolonych. Jest to też człowiek, który wraz z Czesławem Czerwińskim z ZBM-u załatwił bardzo wiele w sprawie podwórka przy Brzezińskiej.

EDIT: Jeszcze jedno zdjęcie Szynolu:
http://bytomski.pl/album_pic.php?pic_id=4048

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Szynol 2010/01/15 20:29 #36200

  • Dyńka
  • Dyńka Avatar
  • Gość
  • Gość
Piękna sprawa z tym projektem :yeah: Osobiście projektowanie takich miejsc to dla mnie obcy temat.Mam tylko nadzieję że projektanci uwzględnią jakieś miejsce odpoczynku dla rowerzystów stojaki itp. można skorzystać tutaj z pomocy Romana Badury z firmy RB ROWEREK którego sklep znajduje sie po drugiej stronie ulicy Kochanowskiego dokładnie na przeciwko Szynol-a :yes:

Nie mamy co liczyć na ścieżkę rowerową w tym miejscu bo został rozebrany most nad ulica Siemianowicką :beczy: który miał być jej elementem,pamiętam że kilka lat temu był taki plan.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Szynol 2010/01/15 20:53 #36201

  • BU
  • BU Avatar
  • Gość
  • Gość

Stachmtg napisał/a:
Jak duże są szanse na zagospodarowanie tego placu?

Prawdę powiedziawszy póki co nie ma żadnych konkretów. Nasza koncepcja będzie dobrym wstępem do zmiany tego miejsca. Mamy poparcie osoby decyzyjnej w tej sprawie, więc nasze propozycje na pewno nie przepadną :) Poza tym jeśli dobrze się zorganizujemy, to odpowiednio nagłośnię sprawę i wówczas będzie większe prawdopodobieństwo powodzenia :yeah: .


Czy nie ma przypadkiem luźnej koncepcji, żeby przez Szynol przebiegała linia kolei do Pyrzowic? :P Czy też źle spojrzałem na plan z koncepcją? Ale chyba jest taki wariacki wariant, żeby z "centrum przesiadkowego" puścić linię dawną linią GKW pod murem Warsztatów. Na szczęście bardzo mały (moim zdaniem) realny - ciasne łuki i zabudowa mieszkalna w pasie drogi kolejowej, choć plus taki, że dworzec nieopodal centrum. Inne warianty przebiegu tej trasy zakładają dworzec oddalony od ulicy Chorzowskiej i tramwaju.

W razie czego proszę mnie skorygować - w sumie oglądałem tę koncepcję jedynie przez 2 minutki...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Szynol 2010/01/15 21:50 #36204

Ale chyba jest taki wariacki wariant, żeby z "centrum przesiadkowego" puścić linię dawną linią GKW pod murem Warsztatów. Na szczęście bardzo mały (moim zdaniem) realny - ciasne łuki i zabudowa mieszkalna w pasie drogi kolejowej, choć plus taki, że dworzec nieopodal centrum


To chyba dlatego teren nie jest ujety, jako działka inwestycyjna.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Szynol 2010/01/16 00:26 #36209

Czy nie ma przypadkiem luźnej koncepcji, żeby przez Szynol przebiegała linia kolei do Pyrzowic? :P

Słuszna uwaga. Też przeglądałem te warianty, ale teraz nie pamiętam jak tam kombinowano. Wydaje mi się, że w takim przypadku linia przebiegałaby zbyt blisko zabudowań. Poza tym przejazd przez Brzezińską byłby wykluczony, a miejsca na nasyp tam nie ma.

Jak znajdę te materiały, to dam Wam znać :) .

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Szynol 2010/01/16 01:13 #36211

  • BU
  • BU Avatar
  • Gość
  • Gość

Jak znajdę te materiały, to dam Wam znać :) .

Jak dotrzesz do tego, to zrób najlepiej zdjęcia mapek i opisu - ja nie wiem, kiedy będę miał okazję iść obejrzeć to drugi raz :)

Nie mamy co liczyć na ścieżkę rowerową w tym miejscu bo został rozebrany most nad ulica Siemianowicką :beczy: który miał być jej elementem,pamiętam że kilka lat temu był taki plan.


Zdjęcia z rozbiórki:
koleje.webd.pl/forum/album_page.php?pic_id=388
koleje.webd.pl/forum/album_page.php?pic_id=389

Szkoda wiaduktu, choć jak cała linia na Warsztaty na Rozbarku nie miał ekonomicznego uzasadnienia... Wpisywał się natomiast w pejzaż ulicy Siemianowickiej i służyłby świetnie na ścieżce rowerowej :)

A gdyby jakimś zrządzeniem losu powstało centrum przesiadkowe przy ulicy Chorzowskiej, GKW mogłoby może powrócić na Rozbark, ale tym razem od strony śp. kopalni - przystanek w tym miejscu idealnie łączyłby się z funkcją centrum przesiadkowego ułatwiając turystom z Katowic, Chorzowa i Zagłębia dostęp do oferty GKW :) Nie mówiąc już, że taka lokalizacja otwierałaby nowe możliwości w związku z adaptacją KWK Rozbark na cele kulturalno-handlowo-rozrywkowe-...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Szynol 2010/01/16 01:15 #36212

Znalazłem taką prezentację - www.dobrepraktykippp.eu/pliki/Bytom.pdf
Według tamtej mapki, rzeczywiście jedna z propozycji przebiega wzdłuż ul. Kochanowskiego, śladem wąskotorówki. W dalszym ciągu nie udało mi się znaleźć pozostałych wariantów.

Na internetowym planie miasta linia także przebiega wzdłuż Kochanowskiego. W takim razie tymczasowo trzeba poczekać z tą inicjatywą dopóki nie dowiem się jakie są dokładne plany dotyczące tego miejsca.

BU, czy przypadkiem nie będzie trzeba wyburzyć budynków straży pożarnej na terenie warsztatów by zmieścić się z torami?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Szynol 2010/01/16 10:50 #36215

  • Dyńka
  • Dyńka Avatar
  • Gość
  • Gość
Obejrzałem tą prezentację i cały czas gnębi mnie że wg.przedstawionego wariantu stracimy możliwość dojścia/dojazdu do Żabich Dołów.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Szynol 2010/01/17 01:13 #36271

  • BU
  • BU Avatar
  • Gość
  • Gość

Znalazłem taką prezentację - www.dobrepraktykippp.eu/pliki/Bytom.pdf
Według tamtej mapki, rzeczywiście jedna z propozycji przebiega wzdłuż ul. Kochanowskiego, śladem wąskotorówki. W dalszym ciągu nie udało mi się znaleźć pozostałych wariantów.

Ja akurat widziałem inne mapki, z pokazanymi różnymi wariantami. Mapki wykonała firma wykonująca dokumentację na podstawie umowy z PLK.

BU, czy przypadkiem nie będzie trzeba wyburzyć budynków straży pożarnej na terenie warsztatów by zmieścić się z torami?

Nie wiem. Nie znam konkretnie zasad projektowania i tego co wynika z rozporządzenia, ale zastanawiam się co budynkami mieszkalnymi leżącymi w pasie drogi kolejowej, który nie ogranicza się tylko do torów (a linia ma być 2-torowa)? Nie znając projektowanego przebiegu na mapie z podkładem geodezyjnym to sobie możemy gdybać co by było, jeśli... Więc chyba nie ma to sensu jeśli nie będzie wiadome coś więcej :)

Obejrzałem tą prezentację i cały czas gnębi mnie że wg.przedstawionego wariantu stracimy możliwość dojścia/dojazdu do Żabich Dołów.

Myślę, że zasadniczo nie byłoby problemu z uzgodnieniem projektu w taki sposób, aby zobligować inwestora do wybudowania ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż linii kolejowej od osiedla kopalni/Arki Bożka aż do żabich. W końcu nieformalnie taki ciąg istnieje. Trzeba tylko, żeby w odpowiednim momencie zastrzec to w uzgodnieniach projektowych.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Szynol 2010/01/17 09:50 #36273

  • Szeregowy
  • Szeregowy Avatar
  • Gość
  • Gość
Serio uważasz, iż to co MZDiM zrobił z pl. Słowiańskim było dobre? Przecież to jawny przykład złego gospodarowania funduszami i braku wizji. Chodziłem na ten placyk z córką, więc bajania o chorych i zagrażających drzewach, jakie prezentował R. Białas do mnie nie trafiają.Do dzisiaj dziwię się Kojowi,że pp Jarosza i Białasa zostawił na stanowiskach i toleruje ich radosna tfurczość w mieście.

Szynol pozostanie niezagospodarowany, dolary przeciwko orzechom. Wiesz, kryzys, mały budżet, inne priorytetu etc...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Szynol 2010/01/17 12:52 #36278

  • Anonymous
  • Anonymous Avatar
  • Gość
  • Gość
Moja propozycja to zalesienie i stworzenie zakątka relaksu. Drzew nam trzeba w mieście :wesoly:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Szynol 2010/01/17 13:00 #36279

Do dzisiaj dziwię się Kojowi,że pp Jarosza i Białasa zostawił na stanowiskach i toleruje ich radosna tfurczość w mieście.

Ble ble ble... Wyborcza gadka, a faktem jest, ze Białas jest pierwszym urzędnikiem w mieście, który wreszcie zabrał się za porządkowanie parków miejskich i zdobył w tym celu poważne pieniądze z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska. Dzięki niemu główne alejki są wreszcie oświetlone, została zrobiona ścieżka rowerowa, wyremontowano plac Sikorskiego i zrobiono masę spraw, które do tej pory miasto jawnie olewało. Płakanie nad wycięciem kilku drzew, to nic innego jak ekoterroryzm, bo dla istnienia kilku samosiejek pozwala się na zasłanianie światła i niszczenie osi widokowych.

Temat zamykam do czasu wyjaśnienia sprawy linii do Pyrzowic.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Szynol 2010/04/22 11:05 #42408

Sprawa się wyjaśniła. PKP oficjalnie przedstawiło koncepcję przebiegu trasy, która omija Szynol. Tak więc możemy wrócić do snucia planów. Jeśli uda nam się stworzyć jakąś fajną koncepcję, to być może zostanie zrealizowana za jakiś czas. Zależy od możliwości. Póki co nie ma żadnego pomysłu na to miejsce, dlatego możemy gminie wskazać właściwą drogę.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Ghost
Bytomski.pl - 2019 - Wszelkie Prawa Zastrzeżone