Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT:

Tramwaje w Bytomiu 2015/01/02 22:38 #153944

Wiadomo, że za 100 tys. zł nie zrobią torowiska. Chodzi właśnie o prace towarzyszące inwestycji TŚ, która chyba nie obejmuje chodników, jezdni i miejsc parkingowych, bo to nie jest broszka, ani majątek TŚ.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2015/01/02 22:52 #153946

Wiadomo, że za 100 tys. zł nie zrobią torowiska. Chodzi właśnie o prace towarzyszące inwestycji TŚ, która chyba nie obejmuje chodników, jezdni i miejsc parkingowych, bo to nie jest broszka, ani majątek TŚ.


No ale to i tak dramatycznie mało. Nawet jakby liczyć tak jak w WPI to na co to wystarczy?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2015/01/02 23:06 #153951

No właśnie, dlatego zachodzę w głowę co za te pieniądze ma powstać. Do głowy przychodzi mi jedynie wykonanie projektu lub jakieś mniejsze inwestycje jak np. wymiana oświetlenia...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2015/01/03 00:23 #153955

Za te 100 koła mogliby kupić oprawy świetlne zawieszone na elewacjach kamienic, tak jak na Krakowskiej w TG. A moze to na festyn z okazji otwarcia po remoncie? :D

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2015/01/03 16:38 #153989

Na jakim etapie są plany odbudowania (teraz to już raczej wybudowania) linii tramwajowej do Miechowic? Czy jakieś poważne rozmowy między UM Bytom, a Tramwajami Śląskimi są w tej kwestii prowadzone? Co jakiś czas pojawia się i znika ów temat, a konkretów póki co zero.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2015/01/03 19:56 #153999

Na jakim etapie są plany odbudowania (teraz to już raczej wybudowania) linii tramwajowej do Miechowic? Czy jakieś poważne rozmowy między UM Bytom, a Tramwajami Śląskimi są w tej kwestii prowadzone? Co jakiś czas pojawia się i znika ów temat, a konkretów póki co zero.

www.dziennikzachodni.pl/artykul/3610423,...kob6Ok.like&cookie=1
Obecnie na "liście marzeń" znajdują się trzy zadania: duży projekt Tramwajów Śląskich (obejmuje m.in. doprowadzenie linii z centrum Bytomia do Miechowic

Czytaj więcej: www.dziennikzachodni.pl/artykul/3610423,...nowcu,2,id,t,sa.html

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2015/01/04 00:54 #154007

Tak mnie ostatnio naszło że przy okazji remontu Piekarskiej można wydłużyć trasę linii 38. Mój pomysł przewiduje wybudowanie dodatkowego skrętu tramwajowego z ul. Piekarskiej w ul. Sądową co pozwoliłoby po przejechaniu obecnej trasy w stronę od Powstańców do Sądowej na skręt i kontynuację jazdy pod Urząd Miejski gdzie tramwaj mógłby zawracać na „trzy” korzystając z dodatkowego skrętu z Chrzanowskiego w stronę zajezdni (ewentualnie jechać aż do pętli na Wrocławskiej). Dalej wracałby na pl. Sikorskiego i po krótkim postoju jechałby w stronę Agory gdzie skręcając w Piekarską kontynuowałby jazdę obecną trasą. Na trasie mogłyby się pojawić dwa tramwaje. W czasie, kiedy jeden pokonywałby obecną trasę, drugi zataczałby pętle: Skrzyżowanie Sądowej z Piekarską ->Urząd Miasta(ewentualnie Pętla przy ul. Wrocławskiej) -> pl. Sikorskiego -> Skrzyżowanie Sądowej z Piekarską. Do obecnie kursującego tramwaju mógłby zostać dodany nowy. Jeden z tych zamówionych ostatnio dwukierunkowych częściowo niskopodłogowy tramwajów.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2015/01/05 18:34 #154075

Z tego co ja się dowiedziałem, to ul. Katowicka ma mieć finalnie nowe chodniki po obu stronach, 2 torowiska bez mijanki, usytuowane bliżej nieparzystych numerów, 2 pasy jezdni położone na torowisku i parking dla samochodów przy parzystych numerach. Dodatkowo właśnie ma być wymienione oświetlenie, co by się przydało bo często szwankuje, zwłaszcza zimą. Inwestycja ma być wykonana ze środków TŚ z zaoszczędzonych pieniędzy na innych przetargach, bo były tańsze niż przewidziały TŚ. Jest tylko jeden problem. Z w miarę wiarygodnych źródeł, TŚ mają mieć całą kwotę dofinansowania z UE rozliczyć do końca czerwca 2015, więc remont ul. Katowickiej powinien być zakończony przed tym terminem.
Jak to będzie wyglądać nie wiem, ale przydałoby się zrobić tą ulicę, bo nie da się po tym dziurowisku jeździć.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2015/01/05 19:12 #154076

Z tego co ja się dowiedziałem, to ul. Katowicka ma mieć finalnie nowe chodniki po obu stronach, 2 torowiska bez mijanki, usytuowane bliżej nieparzystych numerów, 2 pasy jezdni położone na torowisku i parking dla samochodów przy parzystych numerach. Dodatkowo właśnie ma być wymienione oświetlenie, co by się przydało bo często szwankuje, zwłaszcza zimą. Inwestycja ma być wykonana ze środków TŚ z zaoszczędzonych pieniędzy na innych przetargach, bo były tańsze niż przewidziały TŚ. Jest tylko jeden problem. Z w miarę wiarygodnych źródeł, TŚ mają mieć całą kwotę dofinansowania z UE rozliczyć do końca czerwca 2015, więc remont ul. Katowickiej powinien być zakończony przed tym terminem.
Jak to będzie wyglądać nie wiem, ale przydałoby się zrobić tą ulicę, bo nie da się po tym dziurowisku jeździć.


Mniej więcej to postulowałem w telefonach i piśmie do tramwajów. Co prawda odpowiedzi na maila nie dostałem, ale co tam gadka - szmatka, ważne żeby prace ruszyły i wydaje się, że rzeczywiście mogą ruszyć. Jest jeszcze kwestia przystanków na środku Katowickiej, czyli w okolicach skrzyżowania z Korfantego.


Od przystanków w ogóle zaczął się pomysł podwójnego torowiska (jak jest jeden tor to trudno o przystanki, bo tramwaj spieszy się, by nie blokować toru tramwajowi czekającemu z naprzeciwka. ). Przystanek przydałby się w tej okolicy, ożywiłby ją. Dzisiaj mieszkańcy ul. Katowickiej właściwie nic z tramwaju nie mają poza hałasem i przeszkadzającym w przechodzeniu ogrodzeniem.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2015/01/05 20:18 #154080

Ja tez postulowałem tu i w liście do mzdim na ktory standardowo odpowiedzi nie otrzymuje, zeby utworzyć przystanki na rogu Korfantego. Tylko przystanek jakiś lepszy, a nie sam znak i lepiej za tym skrzyżowaniem:)
Ponoć w czasie rewitalizacji miasta najwiecej remontów elewacji czeka Katowicka (tak wynika z jakies prezentacji, ktora sie tu pojawiła kiedyś). Zatem ten dzis nieciekawy kawałek miasta, ktory jest zreszta brama do miasta od Chorzowa i Katowic, czy innych miast na wschód, po remoncie, odsunięcia tramwaju od okien mieszkań i zastosowaniu wytlumionego torowiska, tj. Szyny pływającej pewnie stanie sie przyjemniejszym miejscem do zycia. Zyczylbym sobie po jednej stronie zrobic pas żywopłotu otoczonym jakimś murkiem, ktory oddziela jezdnie od chodnika, albo inne jakies drzewa. Do tego latarnie na linach przyczepionych do elewacji i centralnie wiszącymi nad jezdnia, dzieki temu zyskamy miejsca na drzewa.
Sam ten trójkątny "placyk" na Korfantego bym wykorzystał do umieszczenia jakiegoś ozdobnego zegara, z ławkami wokół niego i zielenią. Obecnie okolica jest przeze mnie odbierana tak, jak przez motorniczych: jak najszybciej pokonać ten fragment, lepiej nie patrzec na boki, bo mozna oślepnąć od panującej brzydoty. Jest teraz wielka szansa na pożegnanie tego stanu rzeczy i tego nam życzę.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2015/01/05 20:27 #154083

Ja tez postulowałem tu i w liście do mzdim na ktory standardowo odpowiedzi nie otrzymuje, zeby utworzyć przystanki na rogu Korfantego. Tylko przystanek jakiś lepszy, a nie sam znak i lepiej za tym skrzyżowaniem:)


Zrobiłem przed, bo wydaje mi się, że wtedy będzie łatwiej skręcać w i z Korfantego, choćby dlatego, że tramwaj na przystanku przyblokuje trochę ruch od strony Rozbarku..

(...)Do tego latarnie na linach przyczepionych do elewacji i centralnie wiszącymi nad jezdnia, dzieki temu zyskamy miejsca na drzewa.


O, o, o, ! Takie coś pamiętam za dziecka w Raciborzu wisiało nad brukowymi ulicami. Podobało mi się, w dodatku lampy były stalowe albo ciemnobrązowe - aranżacja typowa dla hitlerowskich Niemiec.

Sam ten trójkątny "placyk" na Korfantego bym wykorzystał do umieszczenia jakiegoś ozdobnego zegara, z ławkami wokół niego i zielenią..

I dodatkowo przywrócić ten transformator (czy czym była ta zabytkowa budka, co tam stała i ją z 15 lat temu zwinęli) :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2015/01/05 21:37 #154085

W SIWZ na dokumentację projektową była mowa o możliwości zastosowanie przystanków wiedeńskich na Katowickiej co jest naprawdę świetnym rozwiązaniem. Oby tylko projektanci w to poszli :) Aktualnie moje obawy budzi CZAS, którego coraz mniej do końca roku a nawet bodajże nie ogłoszono przetargu na roboty co przy całym procesie może skutkować że na samą inwestycje pozostanie z pół roku, przy morderczym tempie i całkowitemu zamknięciu ulicy może udałoby się to zrobić. Nie wiem jak oni w to TŚ sobie widzą. Wystarczy popatrzeć ile trwa przebudowa Kościuszki w Katowicach żeby sobie uświadomić ile czasu może pochłonąć taki rodzaj inwestycji.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2015/01/05 22:00 #154086

Czy te przystanki wiedeńskie sa takie extra? Mieli na myśli chyba Geboka, a ja sie szczerze mowiac zastanawiam, po co dwa przystanki koło siebie (Sie,ianowicka). Teraz miały racje bytu chyba tylko ze względu na mijankę, a po remoncie wole przesunąć go na Korfantego, a tam żaden Wiedeniec nie bedzie potrzebny.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2015/01/06 08:01 #154089

Kolejorz, mam nadzieję. :)

Czy te przystanki wiedeńskie sa takie extra? Mieli na myśli chyba Geboka, a ja sie szczerze mowiac zastanawiam, po co dwa przystanki koło siebie (Sie,ianowicka). Teraz miały racje bytu chyba tylko ze względu na mijankę, a po remoncie wole przesunąć go na Korfantego, a tam żaden Wiedeniec nie bedzie potrzebny.


Mnie "w tramwajach" mówili, że teraz jest obowiązek robić przystanki wiedeńskie, co miałoby być argumentem, żeby przystanków na Katowickiej w ogóle nie robić, bo tam jest za wąsko dla przystanków wiedeńskich (???). Mnie zawsze ciśnienie się dźwiga, gdy słyszę, jak urzędnicy wykorzystują "obowiązek trzymania się wyższych standardów" do zaniechań robienia czegokolwiek. Na szczęście przykład nowego przystanku na skraju parku miejskiego obok "Siusiaków" pokazuje, że jak się chce, to można i z byle czego przystanek zrobić.

Co do odległości między przystankiem na ul. Głębokiej a przystankiem na ul. Korfantego to nie odstawałaby ona od pozostałych odległości między przystankami w śródmieściu - od kopalni Rozbark po Urząd Miejski. Zobacz na mapie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2015/01/08 15:16 #154199

Tak sobie przeglądam i trafiłem na tramwaje z Kaliningradu.:

pl.wikipedia.org/wiki/Pesa_Swing#mediavi...NaK_in_Bydgoszcz.jpg
TŚ teraz kupuje same tramwaje ponad 25 metrów. Ten ma 19. Może kiedyś, na T9 wyremontują tory i jak znalazł na tą linie, cywilizacja, niska podłoga : P

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Ghost
Bytomski.pl - 2019 - Wszelkie Prawa Zastrzeżone