Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT:

Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd 2008/06/23 20:57 #21154

Mzdim ogłosił opracowanie przebiego wspomnianej trasy.

OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

dot. opracowania Wstępnego Studium Wykonalności na budowę tzw. Bytomskiej Centralnej Trasy Północ – Południe w Bytomiu



Przedmiotem zamówienia jest opracowanie Wstępnego Studium Wykonalności na budowę tzw. Bytomskiej Centralnej Trasy Północ – Południe w Bytomiu, w skrócie zwanej na roboczo „BCT N-S”, która charakteryzuje się następującymi parametrami:
1. projektowana droga ma połączyć ul. Strzelców Bytomskich oraz ul. Krzyżową przebiegając na relacjach:
• od skrzyżowania ul. Strzelców Bytomskich z ul. Odrzańską poprzez ul. Łużycką do skrzyżowania z ul. Wrocławską;
• od skrzyżowania jej z ul. Wrocławską prostopadle do ulic Pułaskiego, Składową oraz nad torami kolejowymi równolegle do istniejącego wiaduktu kolei wąskotorowej;
• po przejściu ponad torami kolejowymi skręt w lewo o blisko 90°;
• równolegle do torów kolejowych w kierunku wschodnim,
• na początku zabudowy mieszkalnej dzielnicy Szombierki (od strony wschodniej) skręt w prawo i po istniejącym śladzie torowiska kolejowego pod wiaduktem w ciągu ul. Zabrzańskiej w stronę skrzyżowania z ul. Bernardyńską oraz druga odnoga w stronę skrzyżowania z ul. Krzyżową. •
2. Plany sytuacyjne z przebiegiem projektowanej trasy są do wglądu w siedzibie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów, 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35.
3. Projektowana trasa jest pokazana w trzech wariantach, dla których studium należy opracować.
Szczególną uwagę należy zwrócić na:
 poprawność analizy finansowej i ekonomicznej zamieszczonej w Studium Wykonalności,
 poprawność identyfikacji i przypisania wydatków projektu z punktu widzenia ich kwalifikowalności.
Zwracamy szczególną uwagę na fakt mogących nastąpić zmian w dotychczasowych przepisach i wymaganiach dotyczących opracowania studium wykonalności. Zastrzegamy, że w razie pojawienia się tych zmian już po opracowaniu Wstępnego Studium Wykonalności będzie wymagane nieodpłatne dokonania niezbędnych poprawek w trybie natychmiastowym.

4. Z uwagi na ważność zagadnienia oferty winny być złożone w terminie do dnia 27 czerwca 2008 roku, do godz. 15.30 w siedzibie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów, 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35.
5. Wymagany termin opracowania do 15 lipca 2008 r. jako jedna sztuka na płytce CD-ROM oraz 5 egz. w formie książkowej.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bytomska centralana trasa Północ - Południe 2008/06/23 22:43 #21157

Dobra wiadomość. To kolejny krok, choć doskonale zdaję sobie sprawę, że nim dojdzie do budowy, to minie ładnych kilka lat.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bytomska centralana trasa Północ - Południe 2008/06/24 23:17 #21172

  • lechyu
  • lechyu Avatar
  • Gość
  • Gość
Cieszę się, że zrezygnowano z przedłużenia ul. Chrzanowskiego. W perspektywie zmiany funkcji przez EC Szombierki, taka trasa pozwoli ją doskonale skomunikować. Ponadto z tego co zrozumiałem trasa ta będzie przebiegać obok stadionu co też jest na duży plus.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bytomska centralana trasa Północ - Południe 2008/06/25 08:15 #21175


Cieszę się, że zrezygnowano z przedłużenia ul. Chrzanowskiego.

Ależ wcale nie, to tylko dalsza perspektywa. Pisałem w tej sprawie trochę wczesniej do p. Rzecznik. która potwierdziła, że w dalszym ciągu takie plany są.
Co wiecej - ten łącznik przyczynił by się do ożywienia całego rejonu obok kolei i ul . Przemysłowej i Wyczółkowskiego uwzględniając ruiny po zakładach mieśnych, które chluby raczej miast nie przynoszą ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bytomska centralana trasa Północ - Południe 2008/06/25 23:17 #21180

  • lechyu
  • lechyu Avatar
  • Gość
  • Gość
Nie sądzę aby doszło do tej inwestycji w razie wybudowania drogi obok EC. To nie zwykły łącznik, ale budowa dość sporego wiaduktu nad torami co ogromnie podnosi koszty. Nie stać miasta raczej na dwa takie wiadukty budowane w niedalekim od siebie czasie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bytomska centralana trasa Północ - Południe 2008/06/27 21:44 #21186

czesc

przedluzanie chrzanowskiego to chybiony pomysl, (...)
idea tego wiaduktu jest dla mnie kompletnie nie zrozumiala. przeciez az prosi sie najzwyklejsze przedluzenie kolejowej ponad torowiskami. na trasie tej koncepcji sa wlasciwie tylko same badziewia czekajace wrecz na wyburzenie. jedyny interesujacy obiekt wart zachowania to historyczna, bo ponad siedemdziesiecioletnia stacja benzynowa. tylko, ze wlasnie chyba upadla a i jej poswiecenie dla usprawnienia komunikacji w bytomiu byloby uzasadnione.


No przecież, no właśnie! Knajfelt jest miejski, sypialny, ale nie przelotowy! To ul Kolejowa powinna być pociągnięta na Szombierki!

Liczę na to, że kiedy zmniejszy się ruch samochodowy w centrum, będzie można na ul. Kolejową wprowadzić dwukierunkowy ruch, a Powst Warsz. przeobrazić w elegancki deptak, tym samym poszerzyć ścisłe centrum o atrakcyjny pasaż. Kolejową możnaby poszerzyć przez wyburzenie wieżowców i przedwojennych kolejowych, socjalnych bloków. Podwórza kamienic stojących frontem do Powst. Warsz. trzebaby było wówczas ładnie zabudować, a pozostały teren zagospodarować np. pasem zeleni

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bytomska centralana trasa Północ - Południe 2008/06/28 00:05 #21187

  • lechyu
  • lechyu Avatar
  • Gość
  • Gość
Trasa o której mowa powinna być obwodnicą, trasą przelotową jak sam mówisz. Nie może więc być tak blisko centrum, a napewno nie powinna opierać się na jednopasmowej Wrocławskiej. No i do tego jakie połączenie byłoby z obwodnicą północną?

Najlepszy pomysł został już wymieniony. Trasa wychodziłaby z okolic skrzyżowania Wrocławska/Łużycka gdzie Wrocławska jest już dwupasmowa i dojazd do obwodnicy północnej jest bezproblemowy. Do tego wymieniona przeze mnie dodatkowa korzyść czyli przebieg tej trasy w bezpośredniej okolicy EC Szombierki, która wg mnie stanie się w najbliższych latach wizytówką Bytomia. Miejsce to MUSI zostać dobrze skomunikowane jeśli plany jakie ma względem niej miasto mają być zrealizowane.
Idąc dalej tym tokiem myślenia udaje się skomunikować stadion, lodowisko, Szyb Krystyna (ta sama sprawa co EC).

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bytomska centralana trasa Północ - Południe 2008/11/13 21:40 #23615

Ruszyć z trasą N-S

Jeszcze w tym roku ma się rozpocząć budowa północnego odcinka trasy N-S, łączącego średnicówkę z ul. 1 Maja. Scenariusz na najbliższe jedenaście miesięcy zakłada również przygotowanie projektów dla kolejnych odcinków trasy: od ul. 1 Maja do ul. Kokota i od autostrady A4 do granicy z Mikołowem.

Docelowo "eneska" ma połączyć południowe i północne krańce miasta. Bez tego zostaniemy zakorkowani - prognozują urzędnicy. Ulga dla miasta, może jednak oznaczać koniec sielanki dla mieszkańców osiedla Strzelnica, do tej pory oazy ciszy i spokoju. Trasa przebiegać będzie sto metrów od ich domostw.

Plany "eneski" od lat leżały w urzędniczych szufladach. Oddanie do użytku rudzkiego odcinka autostrady A4 i dobiegająca końca budowa rudzkiego odcinka Drogowej Trasy Średnicowej sprawiły, iż koniecznym stało się opracowanie połączenia obu tych arterii. Tymczasowo funkcję taką spełnia ul. 1 Maja, lecz przy rosnącej z roku na rok liczbie samochodów grozi jej rychłe zakorkowanie.

Priorytetem jest północny odcinek "eneski", łączący

ul. 1 Maja z węzłem średnicówki. Inwestycja już na starcie jest spóźniona o kilka lat - w maju bowiem pierwsze samochody pomkną rudzkim odcinkiem DTŚ-ki. Te, które zjadą z niej w rejonie Karmańskiego, kierując się na południe, z konieczności będą musiały się przebijać przez zakorkowane skrzyżowanie ul. Zabrzańskiej, Wolności i 1 Maja. Na to, by ze średnicówki zjechać bezpośrednio na ul. 1 Maja trzeba będzie czekać trzy lata. Realizacja tej inwestycji będzie kosztować budżet miasta około sto milionów złotych. Projekt budowlany jest już gotowy. By rozpocząć prace w terenie trzeba jeszcze tylko (a może aż, zważywszy doświadczenia jakie w tej mierze ma Drogowa Trasa Średnicowa) przeprowadzić przetarg na wykonawcę.

Po osiągnięciu ul. 1. Maja "eneska" prowadzić będzie do ul. Kokota (ją również czeka przebudowa w rejonie planowanego węzła) w Bielszowicach, stamtąd do ul. Bielszowickiej, autostrady A4, by zakończyć swój bieg na granicy z Mikołowem. Na północy trasa doprowadzona ma zostać aż do granic Bytomia. Kiedy całość będzie gotowa - tego żaden z urzędników woli jednoznacznie nie wskazywać. Pytanie o termin ukończenia "eneski", to w gruncie rzeczy pytanie o pieniądze. Samorządowcy zapowiadają ubieganie się o zewnętrzne środki pomocowe - efektów takich zabiegów nie sposób jednak przewidzieć. Przed rokiem próba zdobycia dotacji na łącznik ul. 1 Maja z DTŚ-ką zakończyła się dość mizernie. Urzędnicy marszałka bezlitośnie wypunktowali słabe punkty złożonego przez rudzkich samorządowców wniosku i nie dali ani złotówki.

W północnej części swego przebiegu (tj. od Rudy po Bielszowice) "eneska" omijać będzie osiedla mieszkaniowe (projekt całej trasy nie zakłada zresztą wyburzeń budynków mieszkalnych). Wyjątkiem są właśnie okolice Strzelnicy - w rejonie ul. Admiralskiej trasa zbliży się do istniejących domostw na odległość 100 metrów (od samych posesji będzie to jeszcze krótszy dystans), w rejonie ul. Pasiecznej -≠na 30 metrów. W obu przypadkach planuje się budowę ekranów akustycznych, zaś pomiędzy drogą, a osiedlem Strzelnica ma zostać pozostawiona zieleń izolacyjna.

Przebieg trasy N-S znajduje się na stronie internetowej magistratu (www. ruda-sl. pl), dostępny jest również do wglądu w wydziale urbanistyki i architektury Urzędu Miejskiego. Jak zawsze czekamy na Państwa opinie w tej sprawie - nadsyłać je można na adres mailowy: m.wronski@dz.com.pl .

Michał Wroński - POLSKA Dziennik Zachodni

Trasa Rudzka N-S miała się łączyć z obwodnicą południową Bytomia w okolicy rozwidlenia ul. Konstytucji z drogą do Zabrza (Biskupic) i Rudy.
Nie wyobrażam sobie jakie plany połączenia Rudzkiej trasy N-S z naszą mają władze naszego miasta?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bytomska centralana trasa Północ - Południe 2008/11/16 17:51 #23640

  • zulon
  • zulon Avatar
  • Gość
  • Gość

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bytomska centralana trasa Północ - Południe 2008/11/16 22:56 #23650

Przy tym tempie inwestycji wolałbym aby chociaż do 2012 roku zrobiono połączenie ulic Wrocławskiej i Zabrzańskiej

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bytomska centralana trasa Północ - Południe 2008/11/17 23:24 #23669

  • zulon
  • zulon Avatar
  • Gość
  • Gość
do 2112 a jeszcze projektu nie ma , takie połączenie to mysle spokojnie jakies 10 lat

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bytomska centralana trasa Północ - Południe 2008/11/17 23:29 #23670

Becetka będzie budowana etapami. I to wyrywkowo. W dokumentacji jednego z przetargów MZDiM-u były zaprezentowane odcinki jakie mają być budowane w pierwszej kolejności i na początku istnienia nie będzie to jedną całością. W Szombierkach raczej władze będą się starać, by wybudować trasę jak najszybciej, bo ma ona skomunikować tereny pokopalniane, na których Armada ma budować osiedle i centra handlowe.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bytomska centralana trasa Północ - Południe 2008/11/18 09:17 #23673

W Szombierkach raczej władze będą się starać, by wybudować trasę jak najszybciej, bo ma ona skomunikować tereny pokopalniane, na których Armada ma budować osiedle i centra handlowe.

Po juh kolejne centrum handlowe w Bytomiu. Rozumiem że to obawa aby za dużo budynków mieszkaniowych nie powstało więc trzeba jakoś wtranżolić tam centrum handlowe coby przestrzeń zająć :/

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bytomska centralana trasa Północ - Południe 2008/11/18 09:49 #23674

W Szombierkach raczej władze będą się starać, by wybudować trasę jak najszybciej, bo ma ona skomunikować tereny pokopalniane, na których Armada ma budować osiedle i centra handlowe.

Po juh kolejne centrum handlowe w Bytomiu. Rozumiem że to obawa aby za dużo budynków mieszkaniowych nie powstało więc trzeba jakoś wtranżolić tam centrum handlowe coby przestrzeń zająć :/

A jak myslisz, prywatny inwestor to dobroczynna grupa wsparcia? Jeśli chce budować -niech buduje, ryzyko ponosi on. Co więcej szuka firm, które były by chętne razem udzwignąć całe przedsęwzięcie. Janki o ile są oddalone od Warszawy, natomiast wydzierżawienie metra handlowego ma podobna cenę jak w Warszawie. Natomiast ilość terenu inwestycyjnego jest tam wyczerpana. To prawda, że tam mieszkają bogatsi ludzie, ale kiedy Szombierki będą lepiej skomunikowane, dojazd doń będzie prwie z każdej strony. Dlatego inwestor pewnie myśli o ludziach z Rudy, Świętochłowic, Chorzowa czy nawet z ościennych miast północnych takich jak Piekary, Radzionków czy TG. Przejdą się spacerkiem z Agory pod Szyb Krystyna na kolejne zakupy. :P
Ni wspomnę o zamiarze budowy obiektu handlowo-biurowego naprzeciwko dworca na rogu Dworcowej ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bytomska centralana trasa Północ - Południe 2008/11/18 10:08 #23675

A jak myslisz, prywatny inwestor to dobroczynna grupa wsparcia?

No nie wiedziałem że tam mieszkania będą za darmo :/

Co więcej szuka firm, które były by chętne razem udzwignąć całe przedsęwzięcie

To niech szuka więcej firm developerskich specjalizujących się w różnych typach budynków.

ale kiedy Szombierki będą lepiej skomunikowane, dojazd doń będzie prwie z każdej strony. Dlatego inwestor pewnie myśli o ludziach z Rudy, Świętochłowic, Chorzowa czy nawet z ościennych miast północnych takich jak Piekary, Radzionków czy TG.

Właśnie o to chodzi że jak coś będzie dobrze skomunikowane to powinno tam powstać jak najwięcej budynków mieszkalnych dla młodego pokolenia ludzi, którzy będą mogli odwiedzać "swoich starych" w innych miastach :P

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Ghost
Bytomski.pl - 2019 - Wszelkie Prawa Zastrzeżone