Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

  • Posty: 427
  • Otrzymane podziękowania: 74

Szeregowy odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Ja tam stale zastanawiam się nad sensownością ładowania kasy w budowę Becetki. Kilkaset milionów, które tak naprawdę miastu niczego nie da.

jesteście przekonani - ale tak naprawdę - że to nasze priorytetowe zadanie?
#132086

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 471
  • Otrzymane podziękowania: 118

Robot odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

A dlaczego dojazd do EC Szombierki musi być od Kosynierów czyli od południa i zakorokowanych Szombierek)?

Przecież lepiej byłoby zrobić połączenie bezpośrednio od becetki czyli według przebiegu I wariantu droga będzie lecieć 200 m na wschód od EC).

Inna sprawa, że w dokumentacji chyba nie uwzględniono tam zjazdu - kompletnie nie wiem czemu. :(
#132091

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 30
  • Otrzymane podziękowania: 3

geezmo odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Nie napisałem że dojazd do EC powinien być od od Kosynierów, dojazd powinien być za pośrednictwem zjazdu z BCT na ul Kosynierów, który a) komunikował by zachodnie Szombierki z centrum b) zapewniał połączenie terenu EC z BCT. Na szczęście wprowadzenie/usunięcie zjazdu na etapie między koncepcją a projektem budowlanym to nie jest wielka rzecz. Dobrze żeby czytał to ktoś związany z MZUiMem :)
#132096

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 1489
  • Otrzymane podziękowania: 61

sopel odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Daro85 napisał:
Oj różni się mocno- z obu stron rondka linia wąskotorowa będzie przechodzić równolegle do dróg dojazdowych i będzie tuż przed rondem skręcać w lewo. Ktoś jadący ze Składowej w BCT nie będzie widział pociągu jądacego od Szombierek. Tak jakby linia nie mogła przeciąć drogi 200-300 m przed rondem.


Dlatego przy kolejce jest projektowana sygnalizacja świetlna.
#132098

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 2996
  • Otrzymane podziękowania: 73

Daro85 odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

sopel napisał: Dlatego przy kolejce jest projektowana sygnalizacja świetlna.


Nie sygnalizacja, tylko normalny przejazd kolejowy bez zapór, zabezpieczony sygnalizacją ;). Inna sprawa, że może wygodniej by było, gdyby tam zamiast ronda było zwykłe skrzyżowanie.
#132100

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 568
  • Otrzymane podziękowania: 14

adrian1981 odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Pomysł, żeby tą drogą poprowadzić w zasadzie przez tereny stacji wąskotorowej w Karbiu jest delikatnie mówiąc chory.
#132123

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 962
  • Otrzymane podziękowania: 16

Devilfish odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Bez obrazy, ale takie glosy jak wyzej niewiele wnosza do dyskusji. Ponizej zamieszczam mapke, na czerwono fragment do ktorego raczej nie ma zastrzezen jesli chodzi o przebieg, tylko co dalej ?

Daro85 napisał: Moim zdaniem wygodniejszy byłby przejazd dołem.

Zle spojrzalem na rysunek, pod KWK Centrum trasa leci dolem :)

Daro85 napisał: Bzdura- da się to obejść robiąc dojazd przez Składową

Narysuj mi na mapie Twoja wizje przebiegu w rejonie Skladowej i Reja, wtedy bedzie nam latwiej dojsc do zrozumienia.

Daro85 napisał: Nie sygnalizacja, tylko normalny przejazd kolejowy bez zapór,

Na rysunku w DWG widze sygnalizacje i szlabany...
#132126

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 3393
  • Otrzymane podziękowania: 82

Morfi odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

skąd można ściągnąc plan w dwg ?
#132127

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 568
  • Otrzymane podziękowania: 14

adrian1981 odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Nie można tej drogi wytrasować dalej w stronę ul. Wrocławskiej nad linią kolejową Bytom - T.G. i dalej śladem ul. Składowej (trzeba by ją nieco wyprostować) a następnie ul. M.Reja (od Biedronki do skrzyżowania z ul. Wrocławską)? Oczywiście na tym krótkim odcinku byłoby stosowne ograniczenie prędkości i ewentualnie trzeba by też rozważyć miejscami jakieś ekrany akustyczne. Zbliżony do tego pomysłu wariant (budowa drogi wzdłuż lodowiska) prosto do skrzyżowania z ul. Łużycką chyba też jest rozważany oficjalnie. Taka koncepcja jest krótsza i omija stację wąskotorową.
#132128

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 1489
  • Otrzymane podziękowania: 61

sopel odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

#132129

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 1176
  • Otrzymane podziękowania: 59

mlk2 odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Najlepiej byłoby przedłużyć Łużycką, ale to wiązałoby się z wyburzeniem dwóch budynków przez co zapewne ten pomysł zarzucono (a był najlepszy bo komunikował wszystko od Odrzańskiej, przez tereny inwestycyjne, kopalnię, stadion, Wrocławską do EC Szombierki i Zabrzańskiej. Tym bardziej, że za w/w budynkami mamy idealną rezerwę terenową. Mielibyśmy małą obwodnicę Śródmieścia (Odrzańska - BCT - Łużycka - BCT - Zabrzańska) przez co udałoby się wyprowadzić sporo uciążliwego ruchu z newralgicznych dziś miejsc (Olimpijska + Łużycka, Zabrzańska, Chrzanowskiego, Aleja Legionów).

Czy stacja w Karbiu wraz z przyległościami jest wpisana do jakiegoś rejestru zabytków? Bo jeśli nie to jak nic po wieży wodnej a i części układu torowego pozostanie wspomnienie...

Nie można dopuścić do budowy wariantu pierwszego bo to będzie porażka. W wariancie drugim mamy praktycznie świetny układ, ronda turbinowe też powinny dać radę.
#132130

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 1905
  • Otrzymane podziękowania: 373

Ghost odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Tak się zastanawiam do czego zmierza ta dyskusja o Becetce?
Na razie nikt nie powiedział, że ta obwodnica wogóle powstanie - nadal to jedynie nasze życzenia.
Dalej nie wiadomo czy akurat na tą inwestycję otrzymamy pieniądze - czy nasz Magistrat da radę wykazać gotowość?
A co najważniejsze w sprawie - nikt nie ogłosił publicznej debaty na temat przebiegu trasy i jej wyglądu.

Zauważcie co się dzieje na Siemianowickiej. Powstał bardzo kiepski projekt jej remontu (bez ścieżek, bez zatoczek, bez poszerzenia i lewoskrętów). Nikt tego nie konsultowal ani nie przemyślał w wyniku czego na koniec okazało się, że zostały pieniędze, za który zostanie wyremontowany kolejny odcinek. Czy jednak nie lepiej było zmodernizować krótszy fragment, ale w sposób przemyślany, niż robić kosmetyczny remont całej ulicy? W tej sprawie mam wrażenie, że przegapiliśmy moment i powstanie byle co za duże pieniądze.

Więc po co silimy się teraz na wymyślanie kolejnych koncepcji Becetki... a może rondo, a może ścieżki rowerowe, a może ekrany akustyczne itp. itd. Czy ktokolwiek zechce korzystać z tych rad? Może lepiej poczekać na jakieś pewne informacje, "trzymać rękę na pulsie" i wtedy pochwalić lub konstruktywnie oprotestować?
#132145

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 568
  • Otrzymane podziękowania: 14

adrian1981 odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

mlk2 napisał: Czy stacja w Karbiu wraz z przyległościami jest wpisana do jakiegoś rejestru zabytków? Bo jeśli nie to jak nic po wieży wodnej a i części układu torowego pozostanie wspomnienie...


Jeśli całość zabudowań i układu torowego stacji nie jest wpisana do rejestru zabytków odpowiednie osoby już dziś powinny o taki wpis zabiegać, żeby za jakiś czas gdy budowa tej trasy miałaby się rozpocząć nie było już za późno.
#132147

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 962
  • Otrzymane podziękowania: 16

Devilfish odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

mlk2 napisał: Najlepiej byłoby przedłużyć Łużycką, ale to wiązałoby się z wyburzeniem dwóch budynków przez co zapewne ten pomysł zarzucono (a był najlepszy bo komunikował wszystko od Odrzańskiej, przez tereny inwestycyjne, kopalnię, stadion, Wrocławską do EC Szombierki i Zabrzańskiej. Mielibyśmy małą obwodnicę Śródmieścia (Odrzańska - BCT - Łużycka - BCT - Zabrzańska) przez co udałoby się wyprowadzić sporo uciążliwego ruchu z newralgicznych dziś miejsc (Olimpijska + Łużycka, Zabrzańska, Chrzanowskiego, Aleja Legionów).

Nie rozumiem jak chcesz wyprowadzic uciazliwy ruch z Luzyckiej, przeksztalcajac Luzycka we fragment Becetki ?

Roznica miedzy wariantem 1 i 2 jest taka, ze w jednym wariancie slizgamy sie po Dymitrowie i objezdzamy kopalnie z tylu,w drugim wariancie jedziemy przez Dymitrow wraz z wyburzeniami.
Druga rzecz to, to ze puszczajac trase Luzycka nie zyskujemy nowego lacznicka z Wroclawskiej. Po tym jak 2 tygodnie temu zamknieto Luzycka, to korki na Wroclawskiej byly nie do wytrzymania, bo wszystko stalo na lewoskrecie kolo Urzedu Miasta. Owszem odciazymy Strzelcow w Centrum, ale przykorkujemy Luzycka (na ktorej nota bene juz teraz obowiazuje 40km/h).

To co pokazalem wyzej na mapce, to w tym fragmencie najwiecej zyska Zabrzanska i Lagiewnicka oraz skrzyzowanie pod mostem.... o ile faktycznie uda sie zrobic drugie wpiecie Szombierek do planowanej trasy - nikt nie pojedzie az do Lagiewnickiej, by przy Kauflandzie skrecic na Becetke i cofnac sie do Wroclawskiej - wiekszosc wybierze raczej przejazd przez Bobrek.
#132172

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 30
  • Otrzymane podziękowania: 3

geezmo odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

ghost napisał:

Tak się zastanawiam do czego zmierza ta dyskusja o Becetce?
Na razie nikt nie powiedział, że ta obwodnica wogóle powstanie - nadal to jedynie nasze życzenia.
Dalej nie wiadomo czy akurat na tą inwestycję otrzymamy pieniądze - czy nasz Magistrat da radę wykazać gotowość?
A co najważniejsze w sprawie - nikt nie ogłosił publicznej debaty na temat przebiegu trasy i jej wyglądu.

Nie ma informacji że została wydana Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach (z tego co udało mi się ustalić MZUiM wystąpił za pomocą tzw Karty informacyjnej, RDOŚ wydał postanowienie o konieczności sporządzenia raportu, i postępowanie zawiesił, w materiałach koncepcji EGIS zrobił raport z oceny oddziaływania na środowisko, ale postępowanie nie zostało odwieszone) - jeśli nie została, to jest okazja (21dni) na zgłoszenie zastrzeżeń do przebiegu i wpływu trasy na środowisko (kolej wąskotorowa itp). Decyzją środowiskową można wpłynąć na przebieg trasy zdecydowanie. Tylko trzeba wiedzieć co się chce zmienić i na co :). Co do ogłoszenia publicznej debaty - ogłoszenie na stronie regionalnego dyrektora ochrony środowiska publikujące treść decyzji jest uznawane jako publiczna debata. Dlaczego nie ma debaty miejskiej? może dlatego że do debaty potrzebne są dwie strony, a jak widać np po debacie w sprawie teatru tańca może być tak że przyjdą ludzie, coś powiedzą i jak te pingpongi.
Czy obwodnica powstanie? Jeśli komuś zlecasz zadanie które składa się z opracowania dokumentacji i uzyskania decyzji zrid, to wydaje mi się, że oczekujesz realizacji. Wydane decyzji o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej wiąże się z uruchomieniem procedury odszkodowania za zajęty teren i praktycznie wnioskujący musi mieć zabezpieczone środki na przejęcie terenów zajętych przez inwestycję. A to często duża część wartości całego zadania. No oczywiście w Bytomiu możemy się spodziewać 'wykupu' terenu pod drogę a potem jej niezrealizowania. W skali kraju - tak właśnie jest np w Wałbrzychu, tylko że tam prawie każda rada miejska z prezydentem ma bliski kontakt z prokuratorem.
#132261

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: olowpbFantusGhost