Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

  • Posty: 333
  • Otrzymane podziękowania: 19

step odpowiedział w temacie: Re:Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Pozostało jeszcze naprawic braki z koncepcji i wlasnego, mzdimowego, ignoranctwa i doprojektowac polaczenie z ul. Olimpijska i Puszkina.
#149152

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 12652
  • Otrzymane podziękowania: 412

MephiR odpowiedział w temacie: Re:Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Ciekaw jestem z jaką drogą będzie się łączyć projektowana łącznica. Pamiętam, że dawniej rozważana była koncepcja przedłużenia ul. Chrzanowskiego do Szombierek, ale wydaje mi się, że to byłby poroniony pomysł, bo moim zdaniem nie posiada parametrów do obsługi tak intensywnego ruchu pojazdów.
#149153

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 471
  • Otrzymane podziękowania: 118

Robot odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Z tego co ja zrozumiałem to nowa droga ma biec tak: plac Wolskiego - nowy wiadukt nad torami - ul. Zabrzańska (węzeł z BCTK).

Nie ma tam żadnej mowy od nowym przebiciu przez tory na przedłużeniu Chrzanowskiego. I dobrze bo jest to idea debilna.
#149156

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 664
  • Otrzymane podziękowania: 196

Paweł P odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Robot napisał: Z tego co ja zrozumiałem to nowa droga ma biec tak: plac Wolskiego - nowy wiadukt nad torami - ul. Zabrzańska (węzeł z BCTK).

Też tak to zrozumiałem.
Dobrze że nie ma planów przedłużenia Chrzanowkiego, natomiast połączenie z Olimpijską by się bardzo przydało. Zwłaszcza, że to rzut kamieniem od BeCeTki, a wyeliminowałoby znaczną część ruchu z al. Legionów, Strzelców Bytomskich i samej Olimpijskiej
#149165

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 56
  • Otrzymane podziękowania: 1

bak odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Są gdzieś jakieś plany jak ta droga ma wyglądać ?
#149167

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 2706
  • Otrzymane podziękowania: 158

Ratnik odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Co do pl. Wolskiego, to powinien on moim zdaniem być pozbawiony ruchu kołowego i być płynnym przejściem ze strefy pieszej (Dworcowa itd.) na dworce, z których piesi korzystają. Obecnie dworce od strefy pieszej są rozdzielone drogą, po której jeżdżą ludzie w zdecydowanej większości niezainteresowani korzystaniem ani ze strefy pieszej ani z dworców (no, może poza pasażerami jadących tamtędy autobusów). Obecne rozwiązanie jest więc moim zdaniem złe.

Ruch samochodowy, jak tutaj już wspomniano powinien być wyprowadzony z placu Wolskiego wiaduktem za dworce, za tory na ul. Zabrzańską.




MephiR napisał: MZDiM opublikował ogłoszenie o zamówieniu dodatkowym związanym z projektem Becetki:

Budowa Bytomskiej Centralnej Trasy Północ-południe (BCT N-S tzw. BeCeTki) - opracowanie dokumentacji projektowej węzła ul. Zabrzańskiej i łącznicy do pl. Wolskiego – zamówienie uzupełniające nr 3.

Krótki opis zamówienia lub zakupu

Przedmiotem niniejszego zamówienia jest uzupełnienie dokumentacji projektowej BeCeTki, wykonywanej w ramach zamówienia podstawowego, o element węzła ul. Zabrzańskiej i łącznicy do pl. Wolskiego, zaprojektowany zgodnie z opracowaną wcześniej koncepcją.

Gmina Bytom wystosowała fiszkę do Urzędu Marszałkowskiego na gotowość otrzymania dofinansowania ze środków unijnych w ramach Zintegrowanych Inwestycji Transportowych dla zadania pn.: „Węzeł przesiadkowy na placu Wolskiego w Bytomiu wraz z dostosowaniem układu komunikacyjnego”. Zadanie to nie podlega procedurze konkursowej i podobnie jak BeCeTka otrzyma ono dofinansowanie po spełnieniu wymaganych warunków formalnych.

Dla prawidłowego i funkcjonalnego połączenia tzw. dworca zintegrowanego z BeCeTką oraz dla wstępnego oszacowania kosztów tego połączenia opracowana została koncepcja projektowa, która jednoznacznie określiła zarówno funkcjonalność łącznicy jak i rozdział pomiędzy zakresem opracowania BeCeTki oraz układem komunikacyjnym węzła przesiadkowego.

Poprzez wybudowanie tej łącznicy zostanie dodatkowo włączony ruch samochodowy, który tranzytem odbywa się drogami krajowymi w centrum miasta, a mianowicie ul. Wrocławską, Kolejową, Powstańców Warszawskich oraz Strzelców Bytomskich (lecz tylko jako ruch tranzytowy lokalny) i przez to zostanie on wyeliminowany z przebiegu przez najbardziej wąskie „gardło” komunikacyjne w kierunku południowym, jakim jest most kolejowy na przedłużeniu ul. Jagiellońskiej.

W ramach zamówienia uzupełniającego przewiduje się projekt łącznicy drogowej z dwoma węzłami drogowymi poprzez przerzucenie na torami kolejowymi mostu pylonowego (początek na węźle) o długości ponad 170 mb i przejście z tej konstrukcji w układ drogowy typu węzeł przy ul. Zabrzańskiej. Całkowita długość rozwiązania to ok. 0,65 km.

[



Dla mnie to nie jest do końca jasne, ale z tego co rozumiem, nie ma tu mowy o wiadukcie z pl. Wolskiego na Zabrzańską. Przypuszczam, że wiadukt ma być od Chrzanowskiego a do tego wiaduktu z pl. Wolskiego ma być droga śladem tej dzisiejszej, którą kierowcy autobusów zjeżdżają odpocząć. Jeśli ktoś ma odpowiedni plan projektu to tam faktycznie coś takiego było narysowane.


Druga rzecz... dworzec zintegrowany. Czy może mi ktoś powiedzieć w czym on ma być lepszy niż ten co jest obecnie?

Czy słyszeliście, żeby KZK GOP planował uatrakcyjnić ofertę i spodziewa się zwiększenia liczby pasażerów? Czy słyszeliście, żeby PKP planowało zwiększenie liczby pociągów przez Bytom? Jeśli nie, to po co ten nowy dworzec?

Moim zdaniem na początek tej integracji wystarczyłoby zdjąć ogrodzenie gdzieś tu i wypuszczać ludzi prosto z peronu PKP na dworzec autobusowy. Przy tak niskiej częstotliwości kursów pociągów, jeden tor na te kilka minut postoju starczyłby na dwa kierunki.

Tak na 90% przypuszczam, że ten "Dworzec Zintegrowany" wymyślili ludzie w ogóle nie korzystający ani z KZK GOP, ani z PKP. Znając inwestycje w Bytomiu, ale podobne w Polsce przypuszczam, że ta integracja dworców będzie kosztowna, bardzo betonowa, z cudami na kiju... i niefunkcjonalna.

Tu jest wizka jakiegoś nowego dworca w Bytomiu:


Zwróćcie uwagę na perony, czy są tam wyjścia? Czy mają zadaszenie? Skąd projektant wziął tyle torów? Z nosa wziął wyciągnął! Bo w nosie miał koncepcję transportu kolejowego! Tu pewnie chodzi tylko o to, żeby postawić budynek pod galerię handlową a dworzec ma być tylko pretekstem do ściągania ludzi.


Nie chcę, żeby ta inwestycja powstała i wolę, żeby w ogóle zaniechano inwestycji w Bytomiu tak gdzieś przez 10 lat, aż społeczeństwo nie stanie się bardziej obywatelskie i zacznie pilnować swojego interesu.
#149170

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 129
  • Otrzymane podziękowania: 14

JarJar odpowiedział w temacie: Re:Odp: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Wygląda więc na to, że dworzec będzie zintegrowany z Simply :D
#149172

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 1489
  • Otrzymane podziękowania: 61

sopel odpowiedział w temacie: Re:Odp: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Ratnik, ta koncepcja dworca ma już prawie 4 lata. Jest to wizja "co by było gdyby" i miała na celu niby znalezienie inwestora dla tego terenu. Nie brałbym tych wizji na poważnie, gdyż logiczne jest, że taka ilość torów koło siebie nie ma prawa istnieć. Raczej szalona wizja projektanta, bardziej żeby pokazać ogólną bryłę "megadworca" i nic poza tym.

Jeszcze jedno:

Ratnik napisał: Ruch samochodowy, jak tutaj już wspomniano powinien być wyprowadzony z placu Wolskiego wiaduktem za dworce, za tory na ul. Zabrzańską.


Czyli bardziej korkować i tak już zakorkowaną Zabrzańską? Co z ludźmi którzy jadą na ulicę Miarki? Mieliby jechać na Zabrzańską i potem wracać się z powrotem pod wiaduktem? Widzę, że snujesz równie szalone wizje jak wizjoner od dworca;)
#149185

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 3718
  • Otrzymane podziękowania: 119

antonio odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Ale ja naliczyłem w tamtym miejscu na mapie Google 25 torow, wiec projektant wcale nie zaszalał.

To jak ma w końcu iść ta becetka? Myslalem, ze ma przejść pod Zabrzańska (gdzie owszem, miał byc wjazd i zjazd), lecieć dalej dawnym szlakiem kolejowym(?) pod wiaduktem i wyjsć koło PUP, gdzie tramwaje slaskie zmieniły extra projekt i juz jest zrobiony przejazd przez torowisko w miejscu przyszłego wylotu Becetki na Łagiewnicka.
Wkurza mnie jednak to, jak ma sie rozpocząć ta droga na wysokości Odrzanskiej. Mogli jakoś inaczej w przeszłości puścić obwodnice, zeby z becetka i jeszcze jakaś inna droga kiedyś tam zamknąć ring wokół miasta. Ewentualnie inaczej zacząć becetke, np. Od obwodnicy z węzłem przy Odrzanskiej, a do Odrzanskiej leciałby za torami uwalniając w ten sposób wiele potencjalnych terenów inwestycyjnych na przyszłość.
#149192

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 2706
  • Otrzymane podziękowania: 158

Ratnik odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd


Antonio napisał:
Ale ja naliczyłem w tamtym miejscu na mapie Google 25 torow, wiec projektant wcale nie zaszalał.



Tak, nawet torów na stacji jest podobna liczba, więc to ja zaszalałem. Niemniej po tym, że nie ma tam peronów, po tym, że widoczny pociąg osobowy ewidentnie mija bytomski dworzec poznać, że dla twórcy wizualizacji część kolejowa projektu była tylko tłem. Nie wspominając o tym, że pozostałe fragmenty otoczenia też potraktował niezbyt dobrze.


Sopel napisał:
Ratnik, ta koncepcja dworca ma już prawie 4 lata. Jest to wizja "co by było gdyby" i miała na celu niby znalezienie inwestora dla tego terenu. Nie brałbym tych wizji na poważnie, gdyż logiczne jest, że taka ilość torów koło siebie nie ma prawa istnieć. Raczej szalona wizja projektanta, bardziej żeby pokazać ogólną bryłę "megadworca" i nic poza tym.



Ewidentnie kierowana do inwestora, trudno nazwać kierowaną do mieszkańców, skoro wg niej dworzec KZK ma być 100 m dalej a PKP 200 metrów dalej niż obecnie. Proponuję bez złośliwości, żeby tam dalej były dworce dla inwestora, ale mieszkańcom niech zostawią te obecne. :)


Sopel napisał:
Czyli bardziej korkować i tak już zakorkowaną Zabrzańską? Co z ludźmi którzy jadą na ulicę Miarki? Mieliby jechać na Zabrzańską i potem wracać się z powrotem pod wiaduktem? Widzę, że snujesz równie szalone wizje jak wizjoner od dworca;)



Nie mam danych dla Bytomia, ale Polska ma bardzo wysoką liczbę samochodów na 1000 mieszkańców wg standardów UE. Np.

Warszawa, Poznań, Wrocław, Katowice, Gdańsk i Kraków to ponad 500 samochodów na tysiąc mieszkańców. W stolicy ten wskaźnik 580, czyli jest wyższy niż rekordowy w Wielkiej Brytanii. Dla porównania w Manchesterze na tysiąc mieszkańców przypada 234,3 samochodu, w Liverpoolu – 255,9.

Tu jest główny problem a nie w małej liczbie dróg czy miejsc parkingowych. Jechałem wczoraj autem do Katowic po kogoś na dworzec i stałem w korku już od połowy 1000lecia a przecież czego jak czego, ale dróg Katowicom nie brakuje. Radzenie sobie z korkami przez pójście w budowanie dróg wydaje mi się łatwiejsze; nie trzeba się męczyć z organizacją transportu a jeszcze z budową wiąże się spora kasa do zarobienia, ale moim zdaniem nie jest to rozwiązanie pierwszorzędne.

OK, wyprowadzenie obecnego ruchu sprzed dworca na ul. Zabrzańską byłby tragedią, ale w myśl koncepcji MZDIM, gdzie:


MZDiM napisał:
Poprzez wybudowanie tej łącznicy zostanie dodatkowo włączony ruch samochodowy, który tranzytem odbywa się drogami krajowymi w centrum miasta, a mianowicie ul. Wrocławską, Kolejową, Powstańców Warszawskich oraz Strzelców Bytomskich (lecz tylko jako ruch tranzytowy lokalny) i przez to zostanie on wyeliminowany z przebiegu przez najbardziej wąskie „gardło” komunikacyjne w kierunku południowym, jakim jest most kolejowy na przedłużeniu ul. Jagiellońskiej.



rozumiem, że nowa trasa ma zmniejszyć ruch w centrum (w co wątpię, ale skoro napisali...) a zintegrowane dworce budowane są z myślą o wzmożeniu transportu zbiorowego (w co wątpię, ale skoro napisali...), co jeszcze bardziej miałoby zmniejszyć ruch samochodowy w mieście.


JarJar napisał:
Wygląda więc na to, że dworzec będzie zintegrowany z Simply :D



O coś takiego pewnie chodzi.
#149224

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 615
  • Otrzymane podziękowania: 46

andrzej4478 odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

MZDiM napisał:
Poprzez wybudowanie tej łącznicy zostanie dodatkowo włączony ruch samochodowy, który tranzytem odbywa się drogami krajowymi w centrum miasta, a mianowicie ul. Wrocławską, Kolejową, Powstańców Warszawskich oraz Strzelców Bytomskich (lecz tylko jako ruch tranzytowy lokalny) i przez to zostanie on wyeliminowany z przebiegu przez najbardziej wąskie „gardło” komunikacyjne w kierunku południowym, jakim jest most kolejowy na przedłużeniu ul. Jagiellońskiej.


najnowsze info z dnia 19.12 2014r Wśród projektów Uni na lata 2014-2020r mających szansę na dofinansowanie jest
Budowa węzła przesiadkowego na placu Wolskiego.Zgodnie z założeniami powstanie tam nowy dworzec, parking dla samochodów oraz łącznik drogowy z Bytomską
Centralną Trasą Północ-Południe, a dalej z ul. Zabrzańską.
#153649

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 471
  • Otrzymane podziękowania: 118

Robot odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Zdaje mi się, że ten projekt ma radykalne znaczenie dla układu komunikacyjnego Bytomia. Sposób w jaki potraktowany został temat konsultacji społecznych tego projektu jest skandaliczny.
NIKT NIC NIE WIE.

Unia daje potężne pieniądze na coś czego nikt nie widział poza garstką oszołomów w MZDiMie.

"Gdzie ta łącznica dokładnie? Czy na przedłużeniu Chrzanowskiego (mam nadzieję, że nie), czy na przedłużenieu Kolejowej? Gdzie dworzec autobusowy? Gdzie parking? Co z koszmarną koncepcją centrum handlowego na dworcu?

Czy oni mają mieszkańców Bytomia za bandę baranów?
#153651
The following user(s) said Thank You: Ratnik, Paweł P

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 2706
  • Otrzymane podziękowania: 158

Ratnik odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

andrzej4478 napisał: MZDiM napisał:
Poprzez wybudowanie tej łącznicy zostanie dodatkowo włączony ruch samochodowy, który tranzytem odbywa się drogami krajowymi w centrum miasta, a mianowicie ul. Wrocławską, Kolejową, Powstańców Warszawskich oraz Strzelców Bytomskich (lecz tylko jako ruch tranzytowy lokalny) i przez to zostanie on wyeliminowany z przebiegu przez najbardziej wąskie „gardło” komunikacyjne w kierunku południowym, jakim jest most kolejowy na przedłużeniu ul. Jagiellońskiej.


najnowsze info z dnia 19.12 2014r Wśród projektów Uni na lata 2014-2020r mających szansę na dofinansowanie jest
Budowa węzła przesiadkowego na placu Wolskiego.Zgodnie z założeniami powstanie tam nowy dworzec, parking dla samochodów oraz łącznik drogowy z Bytomską
Centralną Trasą Północ-Południe, a dalej z ul. Zabrzańską.


Centrum przesiadkowe, dworce już są, po co więc wydawać pieniądze na nowe?

Ten cały Nowy Dworzec zamiast u wylotu ul. Dworcowej będzie stał na Knajfeldzie tzn. ze 200 metrów dalej dla pieszych idących z centrum miasta. Przecież to jest gorzej niż lepiej, czemu więc tak?

"Nowy dworzec" = kolejne centrum handlowe, do którego kolej wnosi swoje atuty, czyli m.in. "zasoby ludzkie" w postaci swoich pasażerów. Pasażer przedmiotem a nie podmiotem w tej inwestycji. Człowiek towarem - tak dziś się handluje (np. handel danymi osobowymi, oglądalność w TV itp).

Podobnie zrobiono w Poznaniu czy w Katowicach.

"Nowy parking dla samochodów" - klient galerii handlowej powinien być zmotoryzowany, wtedy będzie mógł z dalsza dojechać. Klient z bagażnikiem więcej kupi.

"Łącznica" - ma przy okazji służyć ułatwieniu dojazdu do tego centrum handlowego.

Poza tym, nie mam danych o zmianach natężenia ruchu samochodowego w Bytomiu, ale dość łatwo zauważyć, że ostatnie budowy nowych dróg (np. obwodnicy północnej) wcale nie spowodowały zmniejszenia ruchu samochodowego w mieście. Żeby nie napisać, że wręcz przeciwnie - ruch samochodowy w mieście się zwiększył.
Warto przeczytać o zjawiskach kształtujących ruch samochodowy:
Paradoksie Braessa ,
Prawie Lewisa-Mogridge'a .

Nie jestem jakimś wielkim przeciwnikiem tej łącznicy. Niech powstanie, OK, ale nie z tą ekipą, która zasiada teraz w MZDiM, nie wierzę w jej dobre zamiary względem Bytomia, za dużo negatywnych przykładów.


To Nowe Centrum Handlowe + Nowy Parking + Nowa Droga Przelotowa = zwiększenie ruchu samochodowego + dalsza degradacja transportu publicznego, w tym kolejowego + dalsze wymieranie centrum Bytomia.
#153652

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 433
  • Otrzymane podziękowania: 36

neit odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Chyba nikt nigdy nie wspominał, że będzie to dworzec PKP - to raczej dworzec autobusowy z podziemnym parkingiem(?) i kilkoma sklepami.
#153653

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 3718
  • Otrzymane podziękowania: 119

antonio odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Właśnie, nikt nie pisał o dworcu PKP. To ma byc autobusowy, a pisanie o tym, ze przeciez jest pozostawię bez komentarza :p
Co złego jest w zrobieniu budynku dworca autobusowego, gdzie bedą sklepy i punkty gastronomiczne? Chyba właśnie dobrze, tak jak w tg, gdzie mozna usiąść, popatrzeć na wiadomości w tv, kupić bilet, zjeść cos ciepłego, cos słodkiego, iść siku. Nikt galerii handlowej u nas nie bedzie budować, bo Agora ma problem z wynajęciem całej powierzchni.
#153658

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: olowpbFantusGhost