Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

  • Posty: 30
  • Otrzymane podziękowania: 7

marsuc odpowiedział w temacie: Trasa N-S Ruda Śląska-Bytom

Niektórzy wiedzą inni nie że w Rudzie Śląskiej powstaje trasa N-S. Z tego co wiem ideą było połączenie Bytomia z Rudą jak i ma służyć jako łącznik DTŚ z A4 aż do Mikołowa.

W Rudzie plany są:

Plan trasy N-S Ruda Ślaska

a czy w samym Bytomiu były jakieś plany którędy będzie budowana droga? Z którą ma być połączona?
#138575

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 433
  • Otrzymane podziękowania: 36

neit odpowiedział w temacie: Trasa N-S Ruda Śląska-Bytom

Możesz umieścić jakiś szczegółowy plan tej trasy w Rudzie? Jeśli dobrze pamiętam trasa nie ma docierać do granicy Bytomia tym samym obslugujac tylko ruch lokalny.
#138576

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 2228
  • Otrzymane podziękowania: 19

gość odpowiedział w temacie: Odp: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Ja mam wrażenie zew N-S ma być łącznikiem pomiędzy DTŚ a A4. A reszta przebiegu w Rudzie jakoś nikogo nie interesuje.

Wysłane z mojego LT30p przy użyciu Tapatalka
#138578

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 4479
  • Otrzymane podziękowania: 109

olowpb odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Połączyłem tematy bo dotyczą tego samego czyli N-S-ki.
- - -

marsuc jeden fragment N-S-ki już jest. Łączy Zabrzańską z DTŚ-ką i 1-go Maja i tym samym odciążył skrzyżowanie Zabrzańska / Wolności / 1-go Maja w Rudzie Śląskiej (przy maku). Fajnie się jedzie tą trasą choć krótko.
Ciekawe też są te dwa połączone ronda na 1-go Maja przy Kauflandzie, tworzące coś na wzór "8-mki".

Z tego co mi wiadomo to dla Rudy obecnie priorytetem jest odcinek na południe, w stronę autostrady A-4. Takie też były doniesienia prasowe.
Zresztą na rudzkiej stronie UM można znaleźć:
www.rudaslaska.pl/ruda-slaska/aktualnosc...-wojewody-slaskiego/
#138579

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 30
  • Otrzymane podziękowania: 7

marsuc odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

olowpb napisał: marsuc jeden fragment N-S-ki już jest. Łączy Zabrzańską z DTŚ-ką i 1-go Maja i tym samym odciążył skrzyżowanie Zabrzańska / Wolności / 1-go Maja w Rudzie Śląskiej (przy maku). Fajnie się jedzie tą trasą choć krótko.


Dużo odciążył ale i tak "Biedronki" cisną przez skrzyżowanie bo im prościej

olowpb napisał: Ciekawe też są te dwa połączone ronda na 1-go Maja przy Kauflandzie, tworzące coś na wzór "8-mki".


Ten twór drogowy to tzw. rondo turbinowe. Wąskie i trudne do pokonania dla większych samochodów. Już po oddaniu zostały modyfikowane krawędzie drogi rozjeżdżone przez ciężarówki. No i podstawowy minus to że zostało wąskie gardło od strony Rudy na Czarny Las.


olowpb napisał: Z tego co mi wiadomo to dla Rudy obecnie priorytetem jest odcinek na południe, w stronę autostrady A-4. Takie też były doniesienia prasowe.
Zresztą na rudzkiej stronie UM można znaleźć:
www.rudaslaska.pl/ruda-slaska/aktualnosc...-wojewody-slaskiego/


To co dzieje się w Rudzie to ja wiem. Bardziej mi chodziło jak podchodzi do tego Bytom. Czy powstały jakieś plany, którędy mogła by iść owa trasa. W całości byłaby świetną alternatywą dojazdu w ekspresowym tempie. No ale to już chyba tylko marzenie.


Plan trasy N-S w Rudzie: (ten odcinek zaznaczony jako budowany jest już oddany do użytku)

#138585

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 12652
  • Otrzymane podziękowania: 412

MephiR odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Ruda chyba nie ma zbytnio interesu, by pociągnąć swoją trasę N-S do Bytomia. Już niedługo miasto będzie jeszcze lepiej skomunikowane z A1, bo zostanie zakończona budowa DTŚ-ki w Gliwicach. Jedynym problemem jest wąskie gardło pod torami kolejowymi na Goduli, którędy bytomianie starają się dojechać do DTŚ.
#138594

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 2996
  • Otrzymane podziękowania: 73

Daro85 odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

MephiR napisał: Ruda chyba nie ma zbytnio interesu, by pociągnąć swoją trasę N-S do Bytomia. Już niedługo miasto będzie jeszcze lepiej skomunikowane z A1, bo zostanie zakończona budowa DTŚ-ki w Gliwicach. Jedynym problemem jest wąskie gardło pod torami kolejowymi na Goduli, którędy bytomianie starają się dojechać do DTŚ.


Zacznijmy może od tego, że miasto kompletnie nie ma kasy na realizację tego projektu i jest on realizowany w taki sposób, że można się załamać- wybudowano narazie 700 metrów drogi 2x2, co jest chyba szczytem dziadostwa jeżeli chodzi o etapowanie takiej inwestycji.
Droga na północ jest potrzebna, bo ogromnie problematyczny jest przejazd przez ulicę Piastowską. Okazuje się, że w rejonie węzła z DTŚ znajdują się 2 magazyny Biedronki i wyjazd stamtąd na północ i południe wymaga potężnego nadłożenia drogi. A jak wiemy w spedycji każdy kilometr się liczy.
Poza tym ten co twierdzi, że istniejący odcinek cośkolwiek odciążył to chyba tamtędy nie jeździ. Szczególnie fajnie wygląda skręt w prawo z Zabrzańskiej w Wolności w godzinach szczytu...
#138603

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 30
  • Otrzymane podziękowania: 7

marsuc odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Daro85 napisał:
Poza tym ten co twierdzi, że istniejący odcinek cośkolwiek odciążył to chyba tamtędy nie jeździ. Szczególnie fajnie wygląda skręt w prawo z Zabrzańskiej w Wolności w godzinach szczytu...


A będzie jeszcze weselej jak otworzą nowy supermarket i uruchomią tam dodatkową sygnalizację (ostatnio bynajmniej nie działała).
#138604

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 30
  • Otrzymane podziękowania: 3

geezmo odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Wracając z Rudy na naszą BCT - MZUiM zlecił z wolnej ręki przeprojektowanie 900m torów wąskotorówki w rejonie stacji Karb aby uratować wieżę wodną (zlecenie w sumie na wniosek SGKW które podało warunki przebudowy ) Apropol ratuje się podbijając sobie zlecenie kolejnymi uzupełnieniami, ale na szczęście stacja na Karbiu ma szanse na nowy kształt. Oby funkcjonalny :).
www.mzdim.bytom.bip-gov.info.pl/zalacznik?idZalacznika=1162001
Jest to drugie zamówienie uzupełniające, pierwsze dotyczyło rozszerzenia o węzeł na Zabrzańskiej, łącznika z Olimpijską, węzła na Wrocławskiej (to ciekawe bo o ile pamiętam to STEŚ zawierał tam węzeł), i podpięcie Srebrnych Stawów (no, to nie mogą zbankrutować, bo drogę do nich budujemy :) )
Nawiasem mówiąc, jeśli ta dokumentacja kosztowała 13 baniek, i zrobili zamówienie uzupełniające na dwa węzły za 4miliony, to gratuluje rozrzutności, może biorąc pod uwagę wpadkę z milimetrami Peugota/_Limuzyny_ dla PanaPrezydenta, warto zrobić szkolenie dla urzędników w temacie "miejsce przecinka w kwocie/wymiarze jest naprawdę ważne". Bo ja obstawiam że projekt kosztował raczej 1 308 170 zł, i zamówienie uzupełniające na 436tysięcy jest.
Brakuje jeszcze lepszej komunikacji z terenami EC Szombierki i projekt byłby prawie prawie... :)
#145095

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 2996
  • Otrzymane podziękowania: 73

Daro85 odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

geezmo napisał: Brakuje jeszcze lepszej komunikacji z terenami EC Szombierki i projekt byłby prawie prawie... :)


Czy ktoś wie, jaki ma być kształt tej drogi w rejonie GKW? Bo nie bardzo rozumiem w którym miejscu ma być wspomniany przejazd kolejowy z zaporami.
#145096

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 1176
  • Otrzymane podziękowania: 59

mlk2 odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

W rejonie kojtenerów.
#145097

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 4479
  • Otrzymane podziękowania: 109

olowpb odpowiedział w temacie: Re:Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

geezmo MZDiM, MZDiM a nie zaden mzuim ;-)
#145111

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 30
  • Otrzymane podziękowania: 3

geezmo odpowiedział w temacie: Re:Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

De jak "dziur" ? :) większość miast w okolicy ma jednak Ulic stąd ta pomyłka przez analogię że tak powiem :)
Co i tak nie zmienia faktu, że są najlepszym zlecającym w okolicy a może i w kraju. Jestem w 'okolicy' dużych kontraktów projektowych drogowych ale o zleceniu z wolnej ręki za 4 miliony w branży to nie słyszałem ;)
#145129

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 56
  • Otrzymane podziękowania: 1

bak odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Czy ta droga ma lecieć przez hałdę i byłe boisko Czarnych? Bo ostatnio rozmawiałem z gościem który biegał z planami i robił zdjęcia koło stacji LPG i mówił że właśnie tam ta droga ma być, ale to się jeszcze może zmienić.
#149149

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 12652
  • Otrzymane podziękowania: 412

MephiR odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

MZDiM opublikował ogłoszenie o zamówieniu dodatkowym związanym z projektem Becetki:

Budowa Bytomskiej Centralnej Trasy Północ-południe (BCT N-S tzw. BeCeTki) - opracowanie dokumentacji projektowej węzła ul. Zabrzańskiej i łącznicy do pl. Wolskiego – zamówienie uzupełniające nr 3.

Krótki opis zamówienia lub zakupu

Przedmiotem niniejszego zamówienia jest uzupełnienie dokumentacji projektowej BeCeTki, wykonywanej w ramach zamówienia podstawowego, o element węzła ul. Zabrzańskiej i łącznicy do pl. Wolskiego, zaprojektowany zgodnie z opracowaną wcześniej koncepcją.

Gmina Bytom wystosowała fiszkę do Urzędu Marszałkowskiego na gotowość otrzymania dofinansowania ze środków unijnych w ramach Zintegrowanych Inwestycji Transportowych dla zadania pn.: „Węzeł przesiadkowy na placu Wolskiego w Bytomiu wraz z dostosowaniem układu komunikacyjnego”. Zadanie to nie podlega procedurze konkursowej i podobnie jak BeCeTka otrzyma ono dofinansowanie po spełnieniu wymaganych warunków formalnych.

Dla prawidłowego i funkcjonalnego połączenia tzw. dworca zintegrowanego z BeCeTką oraz dla wstępnego oszacowania kosztów tego połączenia opracowana została koncepcja projektowa, która jednoznacznie określiła zarówno funkcjonalność łącznicy jak i rozdział pomiędzy zakresem opracowania BeCeTki oraz układem komunikacyjnym węzła przesiadkowego.

Poprzez wybudowanie tej łącznicy zostanie dodatkowo włączony ruch samochodowy, który tranzytem odbywa się drogami krajowymi w centrum miasta, a mianowicie ul. Wrocławską, Kolejową, Powstańców Warszawskich oraz Strzelców Bytomskich (lecz tylko jako ruch tranzytowy lokalny) i przez to zostanie on wyeliminowany z przebiegu przez najbardziej wąskie „gardło” komunikacyjne w kierunku południowym, jakim jest most kolejowy na przedłużeniu ul. Jagiellońskiej.

W ramach zamówienia uzupełniającego przewiduje się projekt łącznicy drogowej z dwoma węzłami drogowymi poprzez przerzucenie na torami kolejowymi mostu pylonowego (początek na węźle) o długości ponad 170 mb i przejście z tej konstrukcji w układ drogowy typu węzeł przy ul. Zabrzańskiej. Całkowita długość rozwiązania to ok. 0,65 km.

Uzasadnienie wyboru procedury negocjacyjnej bez uprzedniej publikacji ogłoszenia o zamówieniu w
Dz.U.. UE zgodnie z art. 31 dyrektywy 2004/18/WE


Nowe roboty budowlane/usługi, będące powtórzeniem robót budowlanych/usług oraz zamówione zgodnie z warunkami ściśle określonymi w dyrektywie.

W dniu 4.11.2013 r. Zamawiający zawarł umowę nr 18/B/PN/U/2013 ws. udzielenia zamówienia publicznego pn. „Opracowanie dokumentacji projektowej (...) BCT N-S tzw. BeCeTki) w Bytomiu”.Postępowanie podstawowe było prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, w pełnej procedurze.W SIWZ i Ogłoszeniu o zamówieniu przewidziano możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego. Wartość zamówienia podstawowego została ustalona na kwotę 13.081.707,32 zł w tym wartość zamówień uzupełniających - na kwotę 4.360.569,11 zł. Do tej pory zamawiający udzielił dwóch zamówień uzupełniających na 20 % wartości szacunkowej zamówienia podstawowego. Przedmiotem aktualnie udzielanego, trzeciego zamówienia uzupełniającego jest uzupełnienie dokumentacji projektowej BeCeTki, o element projektu węzła ul. Zabrzańska i łącznicy do Pl. Wolskiego. Konieczność wprowadzenia ww. elementu wynika z decyzji, które zapadły na szczeblu organów gminnych oraz innych organów i instytucji już po udzieleniu zamówienia podstawowego. Były to okoliczności niezależne od Zamawiającego, których nie można było przewidzieć we wcześniejszym okresie. Wobec powyższego przedmiotowego zakresu nie można było włączyć w zakres zamówienia podstawowego. Zaprojektowanie dodatkowego elementu jest niezbędne w celu zapewnienia optymalnych i funkcjonalnych rozwiązań komunikacyjnych dla Bytomia, prawidłowego skomunikowania nowoprojektowanej arterii z mającym powstać nowoczesnym zintegrowanym dworcem autobusowo-kolejowym ( zadanie budowy dworca zostało wpisane do WPI Bytomia w sierpniu br.; Gmina podjęła również starania o dofinansowane tej inwestycji ze środków unijnych). Ponieważ zakres inwestycji dworca zintegrowanego nie obejmuje skomunikowania z BeCeTką, wobec powyższego element ten powinien stanowić integralną część dokumentacji projektowej BeCeTki. Udzielenie zamówienia uzupełniającego jest w pełni uzasadnione z uwagi na aspekt techniczny i organizacyjny procesu projektowania, zapewni spójność rozwiązań projektowych, a całościowy projekt pozwoli na uzyskanie prawidłowej (jednej) decyzji zrid na całość przedsięwzięcia, co jest niezbędne z uwagi na konieczność uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej i pożądane w procesie należytej realizacji projektu. Wszystkie przesłanki prawne udzielenia zamówienia uzupełniającego, określone w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp zostały spełnione tzn.:- nie upłynął 3-letni okres od udzielenia zamówienia podstawowego- zamówienie uzupełniające ma zostać udzielone wykonawcy zamówienia podstawowego tj. konsorcjum firm:
1. Biuro Projektów PROPOL s.c. A. Biegański, D. Biegańska 44-121 Gliwice ul. Gomółki 2.
2. DOPRAVOPROJEKT Ostrava spol s.r.o. Masarykovo namesti 5/5 702 00 Ostrava, Republika Czeska
3. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych GROTEX Sp. z o.o. 41-800 Zabrze ul. Lompy 20 – wartość
szacunkowa zamówienia uzupełniającego stanowi 13,98 % wartości zamówienia podstawowego, a więc łączna wartość tego zamówienia i dotychczas udzielnych zamówień uzupełniających wynosi 33,98 % wartości zamówienia podstawowego- zamówienie uzupełniające polega na wykonaniu prac projektowych, a więc jest tożsame rodzajowo z zamówieniem podstawowym, - zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego, a możliwość udzielenia zamówień uzupełniających do 50 % wartości została przewidziana w cz. XX SIWZ oraz w sekcji VI.3 ogłoszeniu o zamówieniu – zamówienie uzupełniające jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego, obejmuje bowiem element ciągu komunikacyjnego BeCeTki.

#149151

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: olowpbFantusGhost