Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

  • Posty: 30
  • Otrzymane podziękowania: 3

geezmo odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

mlk2 napisał:

Nie można dopuścić do budowy wariantu pierwszego bo to będzie porażka. W wariancie drugim mamy praktycznie świetny układ, ronda turbinowe też powinny dać radę.


W treści specyfikacji zamówienia MZDiM wyraźnie precyzuje, że oczekuje dokumentacji projektowej opracowanej wg wariantu I koncepcji.
#132262

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 1176
  • Otrzymane podziękowania: 59

mlk2 odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

W takim razie trzeba zdopingować zarząd SGKW aby poczynił kroki w kierunku jak największej ochrony konserwatorskiej GKW. Chociaż... to pewnie i tak nic nie da, wszak wszystkie nieruchomości należą do UM Bytom. Wystarczy, że UM uzna, że wieża wodna jest w złym stanie technicznym i ma małe walory historyczno-krajoznawcze i pójdzie do piachu.
#132264

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 664
  • Otrzymane podziękowania: 196

Paweł P odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Devilfish napisał: Roznica miedzy wariantem 1 i 2 jest taka, ze w jednym wariancie slizgamy sie po Dymitrowie i objezdzamy kopalnie z tylu,w drugim wariancie jedziemy przez Dymitrow wraz z wyburzeniami.
Druga rzecz to, to ze puszczajac trase Luzycka nie zyskujemy nowego lacznicka z Wroclawskiej. Po tym jak 2 tygodnie temu zamknieto Luzycka, to korki na Wroclawskiej byly nie do wytrzymania, bo wszystko stalo na lewoskrecie kolo Urzedu Miasta. Owszem odciazymy Strzelcow w Centrum, ale przykorkujemy Luzycka (na ktorej nota bene juz teraz obowiazuje 40km/h).

Tylko że w 1 wariancie mamy drogę biegnącą dosyć blisko obwodnicy północnej, a łącznica z Wrocławską będzie bardzo blisko Celnej. Równie dobrze można teraz skręcić w Karbiu w Celną, zjechać na obwodnicę i też wylecimy niedaleko Odrzańskiej. Wg mnie ten fragment BCTki będzie raczej rzadko używany. Osoby mieszkające w pobliżu skrzyżowania Łużyckiej z Wrocławską, będą standardowo jechać Olimpijską i Legionów, bo musieliby sporo nadkładać. Jadąc ze Stroszka w kierunku Katowic też zrobimy duże koło, więc pewnie spora część wybierze starą drogę przez miasto.
#132265

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 962
  • Otrzymane podziękowania: 16

Devilfish odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

#134241

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 2996
  • Otrzymane podziękowania: 73

Daro85 odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

I co- Apropol wykona projekt tak debilnej trasy, że aż strach?

W tym wypadku akurat możemy już protestować- przebieg trasy w wariancie za kopalnią na odcinku w okolicach stacji GKW jest nie do przyjęcia.
#134246

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 333
  • Otrzymane podziękowania: 19

step odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Na pytanie 26 dotyczace przetargu:

W przedstawionej koncepcji linia wąskotorowa wchodzi w pas drogowy, a jej skrajnia znajduje się w odległości poniżej 0,5m od skrajni chodnika. Czy należy przewidzieć przebudowę układu torów na bocznicy wąskotorowej, aby oddalić drogę z chodnikiem i ścieżką rowerową od linii wąskotorowej na odcinku od km 2+450 do km 2+950?
Czy nie byłoby wskazane przesunięcie drogi w kierunki południowym i przebudowanie bocznicy wąskotorowej, aby zachować wieżę wodną?

MZDIM odpowiedział:
Tak.

W koncepcji wieża wodna jest do wyburzenia. A ja sie założę, że a-propol po takich kosztach jakimi wygrali nie bedzie sie bawił w żadne dodatkowe rozważania, tylko poprowadzi trasę jak w koncepcji. I po wieży.
#134296

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 962
  • Otrzymane podziękowania: 16

Devilfish odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

A czego sie spodziewałeś po MZDiMie? Wystarczy przeczytać pytanie nr 22 i odpowiedz na nie i nagle wszystko staje sie jasne. Nie myslimy perspektywicznie, interesuje nas tylko dzisiaj, a co bedzie jutro nie jest wazne. Tym moze bedzie sie martwic ktos inny....
#134364

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 319
  • Otrzymane podziękowania: 47

Kris Beskidzki odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Daro85 napisał: I co- Apropol wykona projekt tak debilnej trasy, że aż strach?

W tym wypadku akurat możemy już protestować- przebieg trasy w wariancie za kopalnią na odcinku w okolicach stacji GKW jest nie do przyjęcia.


Bez sensu. Zgadzam się Tobą w całej pełni.
#134365

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 1176
  • Otrzymane podziękowania: 59

mlk2 odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Kolejny zabytek - podobnie jak zajezdnia - przetrwał dwie wojny światowe, rękami społeczników (w tym moimi) cudem przetrwał działalność złodziei i co? Zostanie bezpowrotnie okaleczony, co kogo obchodzi jakaś tam "bocznica wąskotorowa". Nie no, dotychczas byłem dumny z bycia mieszkańcem tego miasta, ale wkrótce, gdy ktoś będzie pytał skąd jestem - będę odpowiadał, że z Radzionkowa. Miasto węgla i stali? Miasto hipermarketów, szmateksów, betonu (umysłowego) i gówna.

PS. Jak ktoś mi powie o co mi chodzi, że trochę się przytnie, przebuduje - powiedzcie to chłopakom (i dziewczynie) z technikum kolejowego, którzy we własnym zakresie odnowili całe urządzenia SRK na nastawni BKw, sami na powrót scentralizowali rozjazdy (poświęcając setki roboczogodzin, czego efekty mogliśmy zobaczyć na 160-leciu), że "to się wytnie".
#134373

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 471
  • Otrzymane podziękowania: 118

Robot odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Nie ma co porównywać sprawy zajezdni do ewentualnego wyburzenia wieży.
Obrońcy zajezdni zaczęli protestować, kiedy się dowiedzieli o rozbiórce czyli w piątek a rozbiórka zaczęła się w poniedziałek. I tak cud, że uruchomione zostały media, konserwator i gdyby nie determinacja i zła wola inwestora to zajezdnia by stała.

Tutaj inwestorem jest miasto, a sprawa jest jeszcze na etapie projektowania więc myślę, że są szanse na korzystne zmiany. Jest czas tylko trzeba zacząć działać.

Czy jesteście w ogóle za tym drugim wariantem BCTki, czy tylko modyfikacją tego przyjętego? Uzgodnijcie stanowiska.
#134381

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 962
  • Otrzymane podziękowania: 16

Devilfish odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Zeby optymalnie wybrac wariant, nalezaloby przedstawic analizy ruchu, ktorymi sie kierowano wybierajac pomiedzy W1 i W2.
Niestety nigdzie takowych nie widzialem :(
#134382

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 664
  • Otrzymane podziękowania: 196

Paweł P odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Ja bym wolał 1 wariant, ale mogę sobie chcieć ;) Na to chyba już jest za późno, natomiast na drobną korektę chyba jest szansa? Skoro w kilka dni udało się zrobić takie poruszenie w sprawie zajezdni, to tutaj powinno się udać. Tym bardziej, że jak napisał Robot, inwestorem jest miasto.
#134388

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 12652
  • Otrzymane podziękowania: 412

MephiR odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

mlk2 napisał: Kolejny zabytek - podobnie jak zajezdnia - przetrwał dwie wojny światowe, rękami społeczników (w tym moimi) cudem przetrwał działalność złodziei i co? Zostanie bezpowrotnie okaleczony, co kogo obchodzi jakaś tam "bocznica wąskotorowa". Nie no, dotychczas byłem dumny z bycia mieszkańcem tego miasta, ale wkrótce, gdy ktoś będzie pytał skąd jestem - będę odpowiadał, że z Radzionkowa. Miasto węgla i stali? Miasto hipermarketów, szmateksów, betonu (umysłowego) i gówna.

PS. Jak ktoś mi powie o co mi chodzi, że trochę się przytnie, przebuduje - powiedzcie to chłopakom (i dziewczynie) z technikum kolejowego, którzy we własnym zakresie odnowili całe urządzenia SRK na nastawni BKw, sami na powrót scentralizowali rozjazdy (poświęcając setki roboczogodzin, czego efekty mogliśmy zobaczyć na 160-leciu), że "to się wytnie".

Będzie trzeba złożyć wniosek o wpis do rejestru całej stacji. Tylko w taki sposób jest możliwość uratowania wieży. Inaczej urzędnicy znowu będą się wykręcać, że jest w złym stanie, że zaraz się zawali itd.
#134400

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 333
  • Otrzymane podziękowania: 19

step odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Devilfish napisał: A czego sie spodziewałeś po MZDiMie? Wystarczy przeczytać pytanie nr 22 i odpowiedz na nie i nagle wszystko staje sie jasne. Nie myslimy perspektywicznie, interesuje nas tylko dzisiaj, a co bedzie jutro nie jest wazne. Tym moze bedzie sie martwic ktos inny....


Odpowiedzi wkurzające, szczególnie, że pisząc zapytania miałem nadzieję zwrócić uwagę mzdimu na niektóre kwestie. Ale widać są konsekwentni.
#134402

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 4479
  • Otrzymane podziękowania: 109

olowpb odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Przy okazji odbudowy linii tramwajowej do Łagiewnik w miejscu włączenia - jeśli dobrze pamiętam - odcinka "G" w ul. Łagiewnicką, na wysokości ul. Bernardyńskiej w torowisku posadowiono betonowe przejazdy które sytuuje się w miejscu przecięcia torów z jezdnią.
#134484

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: olowpbFantusGhost