Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

  • Posty: 30
  • Otrzymane podziękowania: 3

geezmo odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

mlk2 napisał:

Nie można dopuścić do budowy wariantu pierwszego bo to będzie porażka. W wariancie drugim mamy praktycznie świetny układ, ronda turbinowe też powinny dać radę.


W treści specyfikacji zamówienia MZDiM wyraźnie precyzuje, że oczekuje dokumentacji projektowej opracowanej wg wariantu I koncepcji.
2013/08/19 11:27 #132262

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 1180
  • Otrzymane podziękowania: 59

mlk2 odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

W takim razie trzeba zdopingować zarząd SGKW aby poczynił kroki w kierunku jak największej ochrony konserwatorskiej GKW. Chociaż... to pewnie i tak nic nie da, wszak wszystkie nieruchomości należą do UM Bytom. Wystarczy, że UM uzna, że wieża wodna jest w złym stanie technicznym i ma małe walory historyczno-krajoznawcze i pójdzie do piachu.
2013/08/19 12:19 #132264

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 747
  • Otrzymane podziękowania: 204

Paweł P odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Devilfish napisał: Roznica miedzy wariantem 1 i 2 jest taka, ze w jednym wariancie slizgamy sie po Dymitrowie i objezdzamy kopalnie z tylu,w drugim wariancie jedziemy przez Dymitrow wraz z wyburzeniami.
Druga rzecz to, to ze puszczajac trase Luzycka nie zyskujemy nowego lacznicka z Wroclawskiej. Po tym jak 2 tygodnie temu zamknieto Luzycka, to korki na Wroclawskiej byly nie do wytrzymania, bo wszystko stalo na lewoskrecie kolo Urzedu Miasta. Owszem odciazymy Strzelcow w Centrum, ale przykorkujemy Luzycka (na ktorej nota bene juz teraz obowiazuje 40km/h).

Tylko że w 1 wariancie mamy drogę biegnącą dosyć blisko obwodnicy północnej, a łącznica z Wrocławską będzie bardzo blisko Celnej. Równie dobrze można teraz skręcić w Karbiu w Celną, zjechać na obwodnicę i też wylecimy niedaleko Odrzańskiej. Wg mnie ten fragment BCTki będzie raczej rzadko używany. Osoby mieszkające w pobliżu skrzyżowania Łużyckiej z Wrocławską, będą standardowo jechać Olimpijską i Legionów, bo musieliby sporo nadkładać. Jadąc ze Stroszka w kierunku Katowic też zrobimy duże koło, więc pewnie spora część wybierze starą drogę przez miasto.
2013/08/19 12:51 #132265

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 965
  • Otrzymane podziękowania: 16

Devilfish odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

2013/10/02 20:12 #134241

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 2997
  • Otrzymane podziękowania: 74

Daro85 odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

I co- Apropol wykona projekt tak debilnej trasy, że aż strach?

W tym wypadku akurat możemy już protestować- przebieg trasy w wariancie za kopalnią na odcinku w okolicach stacji GKW jest nie do przyjęcia.
2013/10/02 20:24 #134246

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 333
  • Otrzymane podziękowania: 19

step odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Na pytanie 26 dotyczace przetargu:

W przedstawionej koncepcji linia wąskotorowa wchodzi w pas drogowy, a jej skrajnia znajduje się w odległości poniżej 0,5m od skrajni chodnika. Czy należy przewidzieć przebudowę układu torów na bocznicy wąskotorowej, aby oddalić drogę z chodnikiem i ścieżką rowerową od linii wąskotorowej na odcinku od km 2+450 do km 2+950?
Czy nie byłoby wskazane przesunięcie drogi w kierunki południowym i przebudowanie bocznicy wąskotorowej, aby zachować wieżę wodną?

MZDIM odpowiedział:
Tak.

W koncepcji wieża wodna jest do wyburzenia. A ja sie założę, że a-propol po takich kosztach jakimi wygrali nie bedzie sie bawił w żadne dodatkowe rozważania, tylko poprowadzi trasę jak w koncepcji. I po wieży.
2013/10/03 09:16 #134296

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 965
  • Otrzymane podziękowania: 16

Devilfish odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

A czego sie spodziewałeś po MZDiMie? Wystarczy przeczytać pytanie nr 22 i odpowiedz na nie i nagle wszystko staje sie jasne. Nie myslimy perspektywicznie, interesuje nas tylko dzisiaj, a co bedzie jutro nie jest wazne. Tym moze bedzie sie martwic ktos inny....
2013/10/03 20:16 #134364

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 328
  • Otrzymane podziękowania: 47

Kris Beskidzki odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Daro85 napisał: I co- Apropol wykona projekt tak debilnej trasy, że aż strach?

W tym wypadku akurat możemy już protestować- przebieg trasy w wariancie za kopalnią na odcinku w okolicach stacji GKW jest nie do przyjęcia.


Bez sensu. Zgadzam się Tobą w całej pełni.
2013/10/03 20:22 #134365

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 1180
  • Otrzymane podziękowania: 59

mlk2 odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Kolejny zabytek - podobnie jak zajezdnia - przetrwał dwie wojny światowe, rękami społeczników (w tym moimi) cudem przetrwał działalność złodziei i co? Zostanie bezpowrotnie okaleczony, co kogo obchodzi jakaś tam "bocznica wąskotorowa". Nie no, dotychczas byłem dumny z bycia mieszkańcem tego miasta, ale wkrótce, gdy ktoś będzie pytał skąd jestem - będę odpowiadał, że z Radzionkowa. Miasto węgla i stali? Miasto hipermarketów, szmateksów, betonu (umysłowego) i gówna.

PS. Jak ktoś mi powie o co mi chodzi, że trochę się przytnie, przebuduje - powiedzcie to chłopakom (i dziewczynie) z technikum kolejowego, którzy we własnym zakresie odnowili całe urządzenia SRK na nastawni BKw, sami na powrót scentralizowali rozjazdy (poświęcając setki roboczogodzin, czego efekty mogliśmy zobaczyć na 160-leciu), że "to się wytnie".
2013/10/03 21:22 #134373

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 477
  • Otrzymane podziękowania: 121

Robot odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Nie ma co porównywać sprawy zajezdni do ewentualnego wyburzenia wieży.
Obrońcy zajezdni zaczęli protestować, kiedy się dowiedzieli o rozbiórce czyli w piątek a rozbiórka zaczęła się w poniedziałek. I tak cud, że uruchomione zostały media, konserwator i gdyby nie determinacja i zła wola inwestora to zajezdnia by stała.

Tutaj inwestorem jest miasto, a sprawa jest jeszcze na etapie projektowania więc myślę, że są szanse na korzystne zmiany. Jest czas tylko trzeba zacząć działać.

Czy jesteście w ogóle za tym drugim wariantem BCTki, czy tylko modyfikacją tego przyjętego? Uzgodnijcie stanowiska.
2013/10/03 21:44 #134381

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 965
  • Otrzymane podziękowania: 16

Devilfish odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Zeby optymalnie wybrac wariant, nalezaloby przedstawic analizy ruchu, ktorymi sie kierowano wybierajac pomiedzy W1 i W2.
Niestety nigdzie takowych nie widzialem :(
2013/10/03 22:14 #134382

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 747
  • Otrzymane podziękowania: 204

Paweł P odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Ja bym wolał 1 wariant, ale mogę sobie chcieć ;) Na to chyba już jest za późno, natomiast na drobną korektę chyba jest szansa? Skoro w kilka dni udało się zrobić takie poruszenie w sprawie zajezdni, to tutaj powinno się udać. Tym bardziej, że jak napisał Robot, inwestorem jest miasto.
2013/10/03 23:03 #134388

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 13090
  • Otrzymane podziękowania: 468

MephiR odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

mlk2 napisał: Kolejny zabytek - podobnie jak zajezdnia - przetrwał dwie wojny światowe, rękami społeczników (w tym moimi) cudem przetrwał działalność złodziei i co? Zostanie bezpowrotnie okaleczony, co kogo obchodzi jakaś tam "bocznica wąskotorowa". Nie no, dotychczas byłem dumny z bycia mieszkańcem tego miasta, ale wkrótce, gdy ktoś będzie pytał skąd jestem - będę odpowiadał, że z Radzionkowa. Miasto węgla i stali? Miasto hipermarketów, szmateksów, betonu (umysłowego) i gówna.

PS. Jak ktoś mi powie o co mi chodzi, że trochę się przytnie, przebuduje - powiedzcie to chłopakom (i dziewczynie) z technikum kolejowego, którzy we własnym zakresie odnowili całe urządzenia SRK na nastawni BKw, sami na powrót scentralizowali rozjazdy (poświęcając setki roboczogodzin, czego efekty mogliśmy zobaczyć na 160-leciu), że "to się wytnie".

Będzie trzeba złożyć wniosek o wpis do rejestru całej stacji. Tylko w taki sposób jest możliwość uratowania wieży. Inaczej urzędnicy znowu będą się wykręcać, że jest w złym stanie, że zaraz się zawali itd.
2013/10/04 07:38 #134400

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 333
  • Otrzymane podziękowania: 19

step odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Devilfish napisał: A czego sie spodziewałeś po MZDiMie? Wystarczy przeczytać pytanie nr 22 i odpowiedz na nie i nagle wszystko staje sie jasne. Nie myslimy perspektywicznie, interesuje nas tylko dzisiaj, a co bedzie jutro nie jest wazne. Tym moze bedzie sie martwic ktos inny....


Odpowiedzi wkurzające, szczególnie, że pisząc zapytania miałem nadzieję zwrócić uwagę mzdimu na niektóre kwestie. Ale widać są konsekwentni.
2013/10/04 07:43 #134402

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 4508
  • Otrzymane podziękowania: 110

olowpb odpowiedział w temacie: Becetka - Bytomska Centralana Trasa Płn-Płd

Przy okazji odbudowy linii tramwajowej do Łagiewnik w miejscu włączenia - jeśli dobrze pamiętam - odcinka "G" w ul. Łagiewnicką, na wysokości ul. Bernardyńskiej w torowisku posadowiono betonowe przejazdy które sytuuje się w miejscu przecięcia torów z jezdnią.
2013/10/05 20:28 #134484

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: olowpbFantusGhost