Dworzec kolejowy

  • Posty: 178
  • Otrzymane podziękowania: 52

Błażej odpowiedział w temacie: Dworzec PKP

Przejazd od drzwi do drzwi jest utopią... Nie taka jest cecha transportu publicznego.
Ludzie powinni mieć możliwość poruszania się pieszo, dla własnego zdrowia, ale wygodnego z mniejszą liczbą przeszkód takich jak schody, kładki, przejścia podziemne, barierki.
Przykładem sprawnego działania transportu publicznego jest Wiedeń. Metro + kolej lekka + tramwaje i dopiero potem autobusy, które nie dublują się, a dowożą z mniejszych skupisk do większych (polecam obejrzeć schemat komunikacyjny Wiednia).

GOP ma nieco inną specyfikę bo ma mniejszą gęstość zaludnienia. Ale zasada węzeł - węzeł powinna w większości wypadków się sprawdzać. Obecny system jest reliktem lat 60 gdzie wprowadzono regulacje odnośnie zużycia paliwa w autobusach, które niejako spowodowały powstanie linii dublujących pociągi i tramwaje.
2018/01/08 19:39 #176459

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 1522
  • Otrzymane podziękowania: 129

foxbat odpowiedział w temacie: Dworzec PKP

Remont pustego dworca, likwidacja autobusów, riksze. A tak poza tym to najlepiej chodzić pieszo...

Minęło dopiero osiem dni nowego roku a już można zapoznać się z takimi wykwitami geniuszu. 2018 zapowiada się wyjątkowo interesująco.
2018/01/08 21:18 #176462
The following user(s) said Thank You: 71hanysek

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 254
  • Otrzymane podziękowania: 25

AA odpowiedział w temacie: Dworzec PKP

Błażej napisał: Przejazd od drzwi do drzwi jest utopią... Nie taka jest cecha transportu publicznego.

bo obecny zbiorkom jest z założenia projektowany przez decydentów jako niższa forma dla "plebsu" ( w mniemaniu decydentów samych posuwających furami ) co widać od szczegółów ( jak twarde niewygodne siedzenia , niewygodne przystanki ) po całą organizację -i tu jest właśnie potrzebna całkowicie revolucyjna zmiana filozofii czyli właśnie rzeczone zapewnienie możliwości najwygodniejszego odbycia całej drogi pojazdami włączonymi w System. Gdy zapewnienie tej usługi publicznej masom ludu pracującego miast i wsi będzie sprzeczne z zachowaniem wygody zapuszkowanych beneficjentów obecnej motopatologii rodem z Detroit, to wybór jest oczywisty
2018/01/08 21:25 #176463

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 1531
  • Otrzymane podziękowania: 121

71hanysek odpowiedział w temacie: Dworzec PKP

Błażej napisał: Przejazd od drzwi do drzwi jest utopią... Nie taka jest cecha transportu publicznego.
Ludzie powinni mieć możliwość poruszania się pieszo, dla własnego zdrowia, ale wygodnego z mniejszą liczbą przeszkód takich jak schody, kładki, przejścia podziemne, barierki.
Przykładem sprawnego działania transportu publicznego jest Wiedeń. Metro + kolej lekka + tramwaje i dopiero potem autobusy, które nie dublują się, a dowożą z mniejszych skupisk do większych (polecam obejrzeć schemat komunikacyjny Wiednia).

GOP ma nieco inną specyfikę bo ma mniejszą gęstość zaludnienia. Ale zasada węzeł - węzeł powinna w większości wypadków się sprawdzać. Obecny system jest reliktem lat 60 gdzie wprowadzono regulacje odnośnie zużycia paliwa w autobusach, które niejako spowodowały powstanie linii dublujących pociągi i tramwaje.

Przejazd od drzwi do drzwi oferują UBER i taksówki...
2018/01/09 00:14 #176470

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 254
  • Otrzymane podziękowania: 25

AA odpowiedział w temacie: Dworzec PKP

71hanysek napisał: Przejazd od drzwi do drzwi oferują UBER i taksówki...

po primo : przejazd ma być realizowany pojazdami należącymi do Systemu, na każdym odcinku optymalnymi - czyli między głównymi węzłami komunikacyjnymi na głównych szlakach pojazdami zbiorkomu masowego. Dopiero z/do węzłów "drobnicą"
po drugo : obecne ubery i taksówki bazują na obecnych autach absolutnie nie nadających sie do efektywnego transportu miejskiego
2018/01/09 00:44 #176475

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 307
  • Otrzymane podziękowania: 19

google bot odpowiedział w temacie: Re:RE: Dworzec PKP

co widać od szczegółów ( jak twarde niewygodne siedzenia , niewygodne przystanki )


Pokaż system gdzie są wygodne przystanki.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
2018/01/09 01:42 #176476

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 1017
  • Otrzymane podziękowania: 86

myszaty odpowiedział w temacie: Re:RE: Dworzec PKP

Tam gdzie działa sprawna komunikacja takiej wygody nie potrzeba - przystanek to nie hotel,
ale u nas bywa z tym różnie.
2018/01/09 19:14 #176497

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 178
  • Otrzymane podziękowania: 52

Błażej odpowiedział w temacie: Re:RE: Dworzec PKP

@Hanysek:
Dzięki za zwrócenie uwagi, że są ubery i taksówki. Tylko to wciąż nie jest element transportu publicznego. To usługa prywatna, przewozowa.

@Foxbat: Ofertę przewozową może zapewnić jedynie przewoźnik w oparciu o posiadany tabor. Nie jest to już zadanie PKP - chyba, że masz na myśli dalekobieżną PKP Intercity. Pozostałe podmioty jako Przewozy Regionalne (Polregio) czy Koleje Śląskie w naszym wypadku są samorządowe a o jakości i ilości połączeń decyduje Urząd Marszałkowski.
2018/01/09 22:47 #176499

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 12970
  • Otrzymane podziękowania: 459

MephiR odpowiedział w temacie: Re:RE: Dworzec PKP

O jakości przewozów kolejowych mogą też decydować gminy. Szybka Kolej Miejska w Warszawie należy w 100% do Miasta Stołecznego Warszawa, natomiast Szybka Kolej Miejska w Trójmieście jest w 50,44% własnością PKP, 18,24% Skarbu Państwa, a pozostałe udziały należą do samorządu wojewódzkiego (10,95%) i gmin Gdańsk, Sopot, Gdynia, Pruszcz Gdański i Rumia (łącznie 20,37%). Tylko, że miasta GOP skąpią na transport publiczny i dopóki nie zwiększą swoich wydatków na ten cel, to dalej będziemy w tyle w stosunku do innych dużych aglomeracji w Polsce. Warszawa przeznacza na komunikację 14% swojego budżetu, podczas gdy gminy zrzeszone w KZK GOP tylko 4%. Różnice w jakości widać gołym okiem.

Mam nadzieję, że metropolia dogada się z marszałkiem odnośnie realizacji przewozów kolejowych na terenie konurbacji. Związek mógłby np. objąć część udziałów w Kolejach Śląskich lub po prostu dopłacać do wykonywania przewozów, aby możliwe było zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów. No i oczywiście konieczne jest ulepszenie wspólnej oferty biletowej KŚ+KZK GOP.
2018/01/09 23:10 #176500

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 29
  • Otrzymane podziękowania: 6

mustek odpowiedział w temacie: Re:RE: Dworzec PKP

A jednak "polski peron" idzie w pierony! Cieszę się, że nasza hala peronowa będzie bardziej eksploatowana.

źródło: www.radiopiekary.pl/2018/01/18/bytom-szy...nt-torow-kolejowych/

"Zakres prac w stacji Bytom dotyczy wymiany torów i rozjazdów, remontu obiektów inżynieryjnych w obrębie stacji oraz przebudowy peronów 2,3,4 (mała architektura, nagłośnienie, dostosowanie do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się) i likwidacji peronu nr 1. Ponadto w stacji Bytom wybudowane zostanie Lokalne Centrum Sterowania (LCS), które obejmie swoim zasięgiem odcinek Chorzów Miasto – Radzionków. Mieszkańcy Bytomia zyskają również nowy przystanek w dogodniejszej lokalizacji. Planowane jest przesunięcie o około 500 metrów na północ przystanku Bytom Północny – by pasażerowie mieli łatwiejszy dostęp do komunikacji miejskiej."
2018/01/19 08:26 #176745

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 270
  • Otrzymane podziękowania: 28

marcinen odpowiedział w temacie: Re:RE: Dworzec PKP

przy taka szeroko zakrojonych planach remontowych i w przyszłości skierowaniu pociągów do Pyrzowic przez Bytom ten nasz dworzec ma szansę jeszcze odegrać dość znaczącą rolę na koleji. Wskazywane prędkości dla pasażerskich do 140km to już naprawdę sporo. Widać przez Bytom pojedzie jeszcze Pendolino z Warszawy lub Gdyni jak zbydują tory pomiędzy Tarnowskimi Górami a Zawierciem. Jest to tylko kwestia czasu bo linia od Gliwic, przez Katowice i Sosnowiec już jest dość zapchana. Przy alternatywnym połączeniu pewnie część pociągów skierują w naszą stronę.
2018/01/19 20:02 #176764

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 178
  • Otrzymane podziękowania: 52

Błażej odpowiedział w temacie: Re:RE: Dworzec PKP

W SIWZ jest informacja, że przelot przez Bytom ma się odbywać z Vmin i V=100km/h miejscami V=90km/h. V=120 ma się pojawić za st. Bytom Północny. 140km/h dotyczy tylko odcinka TG-Pyrzowice.
2018/01/20 00:30 #176777

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 1531
  • Otrzymane podziękowania: 121

71hanysek odpowiedział w temacie: Re:RE: Dworzec PKP

Czy określająć średnią prędkość składów kolejowych wzięto pod uwagę aktywność złodziei kolejowych trakcji?
2018/01/20 00:52 #176778

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 178
  • Otrzymane podziękowania: 52

Błażej odpowiedział w temacie: Re:RE: Dworzec PKP

Wzięto pod uwagę geometrię toru, SBL, urządzenia SRK i parę innych parametrów technicznych, natomiast czynnik ludzki (złodzieje sieci trakcyjnej) nie jest brany pod uwagę przy tego inwestycjach. To jest m.in codziennie zadanie dla SOKistów.
2018/01/20 10:16 #176786

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 307
  • Otrzymane podziękowania: 19

google bot odpowiedział w temacie: Re:RE: Re:RE: Dworzec PKP

71hanysek napisał: Czy określająć średnią prędkość składów kolejowych wzięto pod uwagę aktywność złodziei kolejowych trakcji?

Muszę to zgłosić do inwestora. Jest duża szansa, że wycofa się z pomysłu modernizacji tej linii.
Niech idzie do piachu, nie ma sensu ta modernizacja.

P.S. Niech lepiej złodzieje uważają, bo przy tych prędkościach zamiast "kebaba" będzie "pomidorowa".

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
2018/01/20 11:03 #176787

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: olowpbFantusGhost