Dworzec kolejowy

  • Posty: 120
  • Otrzymane podziękowania: 49

Błażej odpowiedział w temacie: Dworzec PKP

Przejazd od drzwi do drzwi jest utopią... Nie taka jest cecha transportu publicznego.
Ludzie powinni mieć możliwość poruszania się pieszo, dla własnego zdrowia, ale wygodnego z mniejszą liczbą przeszkód takich jak schody, kładki, przejścia podziemne, barierki.
Przykładem sprawnego działania transportu publicznego jest Wiedeń. Metro + kolej lekka + tramwaje i dopiero potem autobusy, które nie dublują się, a dowożą z mniejszych skupisk do większych (polecam obejrzeć schemat komunikacyjny Wiednia).

GOP ma nieco inną specyfikę bo ma mniejszą gęstość zaludnienia. Ale zasada węzeł - węzeł powinna w większości wypadków się sprawdzać. Obecny system jest reliktem lat 60 gdzie wprowadzono regulacje odnośnie zużycia paliwa w autobusach, które niejako spowodowały powstanie linii dublujących pociągi i tramwaje.
#176459

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 1474
  • Otrzymane podziękowania: 123

foxbat odpowiedział w temacie: Dworzec PKP

Remont pustego dworca, likwidacja autobusów, riksze. A tak poza tym to najlepiej chodzić pieszo...

Minęło dopiero osiem dni nowego roku a już można zapoznać się z takimi wykwitami geniuszu. 2018 zapowiada się wyjątkowo interesująco.
#176462
The following user(s) said Thank You: 71hanysek

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 235
  • Otrzymane podziękowania: 23

AA odpowiedział w temacie: Dworzec PKP

Błażej napisał: Przejazd od drzwi do drzwi jest utopią... Nie taka jest cecha transportu publicznego.

bo obecny zbiorkom jest z założenia projektowany przez decydentów jako niższa forma dla "plebsu" ( w mniemaniu decydentów samych posuwających furami ) co widać od szczegółów ( jak twarde niewygodne siedzenia , niewygodne przystanki ) po całą organizację -i tu jest właśnie potrzebna całkowicie revolucyjna zmiana filozofii czyli właśnie rzeczone zapewnienie możliwości najwygodniejszego odbycia całej drogi pojazdami włączonymi w System. Gdy zapewnienie tej usługi publicznej masom ludu pracującego miast i wsi będzie sprzeczne z zachowaniem wygody zapuszkowanych beneficjentów obecnej motopatologii rodem z Detroit, to wybór jest oczywisty
#176463

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 1380
  • Otrzymane podziękowania: 120

71hanysek odpowiedział w temacie: Dworzec PKP

Błażej napisał: Przejazd od drzwi do drzwi jest utopią... Nie taka jest cecha transportu publicznego.
Ludzie powinni mieć możliwość poruszania się pieszo, dla własnego zdrowia, ale wygodnego z mniejszą liczbą przeszkód takich jak schody, kładki, przejścia podziemne, barierki.
Przykładem sprawnego działania transportu publicznego jest Wiedeń. Metro + kolej lekka + tramwaje i dopiero potem autobusy, które nie dublują się, a dowożą z mniejszych skupisk do większych (polecam obejrzeć schemat komunikacyjny Wiednia).

GOP ma nieco inną specyfikę bo ma mniejszą gęstość zaludnienia. Ale zasada węzeł - węzeł powinna w większości wypadków się sprawdzać. Obecny system jest reliktem lat 60 gdzie wprowadzono regulacje odnośnie zużycia paliwa w autobusach, które niejako spowodowały powstanie linii dublujących pociągi i tramwaje.

Przejazd od drzwi do drzwi oferują UBER i taksówki...
#176470

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 235
  • Otrzymane podziękowania: 23

AA odpowiedział w temacie: Dworzec PKP

71hanysek napisał: Przejazd od drzwi do drzwi oferują UBER i taksówki...

po primo : przejazd ma być realizowany pojazdami należącymi do Systemu, na każdym odcinku optymalnymi - czyli między głównymi węzłami komunikacyjnymi na głównych szlakach pojazdami zbiorkomu masowego. Dopiero z/do węzłów "drobnicą"
po drugo : obecne ubery i taksówki bazują na obecnych autach absolutnie nie nadających sie do efektywnego transportu miejskiego
#176475

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 271
  • Otrzymane podziękowania: 19

google bot odpowiedział w temacie: Re:RE: Dworzec PKP

co widać od szczegółów ( jak twarde niewygodne siedzenia , niewygodne przystanki )


Pokaż system gdzie są wygodne przystanki.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
#176476

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 893
  • Otrzymane podziękowania: 80

myszaty odpowiedział w temacie: Re:RE: Dworzec PKP

Tam gdzie działa sprawna komunikacja takiej wygody nie potrzeba - przystanek to nie hotel,
ale u nas bywa z tym różnie.
#176497

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 120
  • Otrzymane podziękowania: 49

Błażej odpowiedział w temacie: Re:RE: Dworzec PKP

@Hanysek:
Dzięki za zwrócenie uwagi, że są ubery i taksówki. Tylko to wciąż nie jest element transportu publicznego. To usługa prywatna, przewozowa.

@Foxbat: Ofertę przewozową może zapewnić jedynie przewoźnik w oparciu o posiadany tabor. Nie jest to już zadanie PKP - chyba, że masz na myśli dalekobieżną PKP Intercity. Pozostałe podmioty jako Przewozy Regionalne (Polregio) czy Koleje Śląskie w naszym wypadku są samorządowe a o jakości i ilości połączeń decyduje Urząd Marszałkowski.
#176499

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 12759
  • Otrzymane podziękowania: 431

MephiR odpowiedział w temacie: Re:RE: Dworzec PKP

O jakości przewozów kolejowych mogą też decydować gminy. Szybka Kolej Miejska w Warszawie należy w 100% do Miasta Stołecznego Warszawa, natomiast Szybka Kolej Miejska w Trójmieście jest w 50,44% własnością PKP, 18,24% Skarbu Państwa, a pozostałe udziały należą do samorządu wojewódzkiego (10,95%) i gmin Gdańsk, Sopot, Gdynia, Pruszcz Gdański i Rumia (łącznie 20,37%). Tylko, że miasta GOP skąpią na transport publiczny i dopóki nie zwiększą swoich wydatków na ten cel, to dalej będziemy w tyle w stosunku do innych dużych aglomeracji w Polsce. Warszawa przeznacza na komunikację 14% swojego budżetu, podczas gdy gminy zrzeszone w KZK GOP tylko 4%. Różnice w jakości widać gołym okiem.

Mam nadzieję, że metropolia dogada się z marszałkiem odnośnie realizacji przewozów kolejowych na terenie konurbacji. Związek mógłby np. objąć część udziałów w Kolejach Śląskich lub po prostu dopłacać do wykonywania przewozów, aby możliwe było zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów. No i oczywiście konieczne jest ulepszenie wspólnej oferty biletowej KŚ+KZK GOP.
#176500

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: olowpbFantusGhost