Rozbark i Vitor będą miały centra przesiadkowe

  • Posty: 1230
  • Otrzymane podziękowania: 11

igor odpowiedział w temacie: Rozbark i Vitor będą miały centra przesiadkowe

Błażej napisał: Z obserwacji odnośnie 820 i 830.

Kiedy Ty te obserwacje robiłeś? Nie naginasz czasem faktów pod swoje argumenty?
Najpierw to niech w końcu powstaną te Centra Przesiadkowe ułatwiające dokonywanie przesiadek a potem można badać czy taka forma podróży w ogóle zainteresuje pasażerów.
2018/02/06 16:51 #177166

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 173
  • Otrzymane podziękowania: 52

Błażej odpowiedział w temacie: Rozbark i Vitor będą miały centra przesiadkowe

@Foxbat - zostawię bez komentarza, widocznie GOP jest dla Ciebie wzorem komunikacji - dla mnie wręcz przeciwnie - to Warszawa stanowi wzór jeśli chodzi o Polskę.
@Igor: Obserwacje czyniłem o różnych porach (głównie szczytu popołudniowego godziny 16-18 i pomiędzy 8-10.
Są kursy gdzie zdarzy się więcej pasażerów na przystankach pośrednich, ale to wciąż nie tłumaczy sensowności autobusu, który dzieli razem z samochodami DK79 zamiast tramwaju mającego na niemal całej trasie wydzielone torowisko.
Pociąg natomiast świetnie zastępuje relacje punkt-punkt tworzące największe potoki czyli Bytom dworzec - Katowice TG Dworzec - Katowice. Zgadza się, że pociągiem nie obsłuży się os. tysiąclecia, ale tramwaje T6 i T19 już tak. Zamiast wydawać rocznie ponad 6 mln złotych na dublujący się autobus - co w skali całego przetargu daje już 50mln złotych (w przetargu 8letnim) lepiej te pieniądze spożytkować z dokładką na komunikację tramwajową, no ale zwolennicy autobusów zewsząd dowsząd tego nie zrozumieją.

Poza tym widząc napełnienie 820 w godzinach szczytu i brak jakiegokolwiek komfortu przy napełnieniu większym niż liczba miejsc siedzących i stojących aż prosi się o zmiany. W Bytomiu kilkakrotnie zdarzyło mi się, że ludzie zrezygnowali z kursu ze względu na brak możliwości wejścia do pojazdu.
2018/02/06 17:44 #177169

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 1517
  • Otrzymane podziękowania: 128

foxbat odpowiedział w temacie: Rozbark i Vitor będą miały centra przesiadkowe

Twoim ideałem najwyraźniej komunikacja między Lwowem a Przemyślem w lutym 1919r.

Proponuję abyś kupił sobie kolejkę i uskuteczniał swoje pomysły w dużym pokoju, ku uciesze dzieciarni.
2018/02/06 18:15 #177171

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 12922
  • Otrzymane podziękowania: 457

MephiR odpowiedział w temacie: Rozbark i Vitor będą miały centra przesiadkowe

Merytoryczna dyskusja z Foxbatem nie ma najmniejszego sensu. Błażej napisał, że wzorem jest komunikacja w Warszawie, a ten mu wmawia, że ideałem Błażeja jest transport między Lwowem a Przemyślem w 1919 r.

Za to, gdyby Bartyla stwierdził, że chciałby w Bytomiu tak zorganizowaną komunikację, jak w stolicy, to Foxbat dałby się tu pociąć, żeby przekonać wszystkich, że komunikacja w Warszawie jest najlepsza :P

Igor, wyjaśnij mi, w czym lepsze jest jeżdżenie zatłoczonymi 820 i 820, które potrzebują przynajmniej 30 minut, żeby dotrzeć do Katowic, od podróżowania pociągiem, w którym jest więcej miejsca i dociera na miejsce w krótszym czasie? To chyba oczywiste, że ludzie wybiorą pociągi, jeśli te będą kursować przynajmniej w takim takcie, jak obecnie 820 i 830.
2018/02/06 19:53 #177173

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 1517
  • Otrzymane podziękowania: 128

foxbat odpowiedział w temacie: Rozbark i Vitor będą miały centra przesiadkowe

Merytoryczna dyskusja z mephirem nie ma sensu. Po prostu musiałby się poduczyć aby wiedzieć co kursowało między Przemyślem a Lwowem w 1919 i dlaczego bardziej niż Warszawa pasuje to do błażejowego ideału.

Już parę razy Ci udowodniłem,że nie masz pojęcia "co byłoby gdyby" więc nie próbuj zgadywać po raz kolejny...
2018/02/06 19:58 #177174

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 12922
  • Otrzymane podziękowania: 457

MephiR odpowiedział w temacie: Rozbark i Vitor będą miały centra przesiadkowe

Nic mi nie udowodniłeś, a jedynie tak się Tobie wydaje. To duża różnica.

Tak samo wydaje Ci się, że tekst o linii Przemyśl - Lwów w kontekście organizacji transportu w GOP ma jakiś sens i jest błyskotliwym żarcikiem. Uświadomię Cię: nie ma i nie jest.

Wracaj bawić się kolejką elektryczną z plastikowymi pociągami pancernymi. To Ci najlepiej wychodzi.
2018/02/06 20:25 #177176

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 1517
  • Otrzymane podziękowania: 128

foxbat odpowiedział w temacie: Rozbark i Vitor będą miały centra przesiadkowe

Nie udowodniłem? Przypomnij zatem co byłoby gdyby Rayski nie forsował koncepcji Wilka a poszedł od samego początku w stronę maszyny jednosilnikowej.

Uświadamiać możesz najwyżej siebie. Oby z lepszym skutkiem niż do tej pory.
2018/02/06 20:37 #177177

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 12922
  • Otrzymane podziękowania: 457

MephiR odpowiedział w temacie: Rozbark i Vitor będą miały centra przesiadkowe

Chłopie, bredzisz. To, co piszesz, nie ma żadnego związku z tematem. Cofnij się jeszcze do czasów dinozaurów i napisz nam co by było, gdyby tyranozaur zjadł sałatę.
2018/02/06 21:08 #177179

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 1517
  • Otrzymane podziękowania: 128

foxbat odpowiedział w temacie: Rozbark i Vitor będą miały centra przesiadkowe

Czyli tradycyjnie nie wiesz. A nie mówiłem?
2018/02/06 21:26 #177180

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 1230
  • Otrzymane podziękowania: 11

igor odpowiedział w temacie: Rozbark i Vitor będą miały centra przesiadkowe

820 czy 830 lepsze? Nigdzie tego nie napisalem. Wyrazilem zdanie ze dopoki oferta tramwajowa na tej trasie nie ulegnie jakiemus przyspieszeniu z lepsza forma przesiadek z autobusow w centrum miasta, to ludzie beda zadac istnienia 820/830 bo oferta kolejowa mija sie z celami ich podrozy a tramwaj sie wlecze. Na przyklad dla dojazdow do biurowcow na Chorzowskiej.
Nie porownujmy sie do Warszawy. Pomimo faktu ze tam jest metro to przede wszystkim taka trasa tramwajowa jak nasza 6 czy 19 nie marnuje tyle czasu na bezcelowych postojach na skrzyzowaniach.
2018/02/06 22:22 #177182

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 173
  • Otrzymane podziękowania: 52

Błażej odpowiedział w temacie: Rozbark i Vitor będą miały centra przesiadkowe

Dojazd do biurowców na Chorzowskiej zapewnia przystanek Chorzów Miasto i dojście tak jak z Estakady z 820/830.
Właśnie do tego zmierzam, że o takich zmianach należy myśleć tu i teraz zanim minie te 5 lat i skończy się umowa na 820. Za te 5 lat tej linii nie powinno być i do tego należy dążyć. Kierunek Tarnogórski może wspierać linia numer 19. Nie mam nic przeciwko tej linii zwykłej.

Komunikacja miejska to sieć naczyń połączonych. Zrozumiałe jest, że z dnia na dzień nie zastąpi się jednego środka transportu - drugim. Przytoczyłem przykład Warszawy choćby dlatego, że tamtejsze Tramwaje Warszawskie postanowiły dogadać się z ZTM-em i linię przyspieszoną na Tarchominie zastąpić tramwajem. Ludzie na początku protestowali - bo niektórzy stracili bezpośredni dojazd, ale siatka połączeń w GOP to jest relikt PRLu i podejścia w stylu jeden bilet miesięczny na tramwaj lub na autobus lub na pociąg. Teraz dąży się do połączenia tych 3 środków transportu i to się nazywa zrównoważona mobilność.
Centra Przesiadkowe są również po to, żeby tą zrównoważoną mobilność realizować A przykłady linii tramwajowych z Prawobrzeża do centrum Szczecina (przesiadka Basen Górniczy), Poznańskiego Szybkiego Tramwaju, Krakowa, Warszawy, Wrocławia i Trójmiasta - pokazuje, że wszędzie w Polsce odchodzi się od głęboko zakorzenionego w komunizmie modelu.
2018/02/07 17:08 #177194

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 219
  • Otrzymane podziękowania: 23

Baron odpowiedział w temacie: Rozbark i Vitor będą miały centra przesiadkowe

foxbat napisał: Nie udowodniłem? Przypomnij zatem co byłoby gdyby Rayski nie forsował koncepcji Wilka a poszedł od samego początku w stronę maszyny jednosilnikowej.


Wybaczcie, ale to jest jakiś forumowy meme? Chyba enty raz tutaj czytam o forsowaniu koncepcji Wilka. To ma jakiś głębszy sens z punktu widzenia historii tego forume czy komuś się płyta zacięła i lecimy już wykresem:

www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_IvNmPi...AzqJNm11iDo,w400.jpg

?

:D
2018/02/07 18:03 #177195
The following user(s) said Thank You: Robot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 1108
  • Otrzymane podziękowania: 103

miras odpowiedział w temacie: Re:Rozbark i Vitor będą miały centra przesiadkowe

Pierwsza podstawowa kwestia jest taka że do sytemu trzeba włączyć kolej bez podnoszenia ceny biletu tak okresowego jak i jednorazowego. I wtedy pasażerowie zaczną nogami wybierać najwygodniejszy środek transportu czyli pociąg. Jeśli będziemy mieli osobne bilety czy bilety wspólne ale droższe od zwykłego autobusowo-tramwajowego to nawet przy takcie 15 min 820 czy 830 nie opustoszeją. Nie opustoszeją ponieważ przeciętny pasażer nie będzie kupował drugiego biletu skoro posiada już miesięczny za który zapłacił. Skoro pasażer raz już zapłacił to będzie tak jeździł aby więcej już nie dopłacać, to jest zupełnie naturalne. Ta zależność była bardzo dobrze widoczna na przykładzie pociągu do Gliwic, 850 jeździł prawie 3 razy dłużej i był niemiłosiernie przepełniony a wygodny i szybki pociąg woził powietrze.
Gdyby dodano możliwość korzystania z kolei bez podnoszenia ceny biletu i zbudowano sensowny rozkład dla linii kolejowej to po pierwszym kwartale można by już zacząć ograniczać kursowania autobusów, po kolejnym ograniczyć jeszcze bardziej a po 3 kwartałach max roku całkowicie zlikwidować linie 820 i 830.
Kolega powyżej ma rację że siatka połączeń jest bardzo archaiczna i jest pozostałością po biletach miesięcznych które kiedyś kupowało się nie na dane miasto ale na daną linię (mało kto już chyba o tym pamięta). Z tym że tutaj pojawia się kolejny problem a mianowicie przyzwyczajenie pasażerów do tego że podróżuje się jedną linią na jak najdłuższe odległości i unika się przesiadek. A przesiadki nie są niczym złym jeśli na przystanku czekamy kilka a nie kilkanaście minut i jedziemy zamiast siedzieć 30 min na przystanku czekając na bezpośredni autobus.

Potrzebna jest rewolucja w komunikacji (cicho wierzę że doczekamy się jej wraz z przejęciem komunikacji przez nową jednostkę metropolitalną) ale jest też potrzebna rewolucja w podejściu pasażerów do komunikacji a po latach a nawet dekadach przyzwyczajeń to może być niezwykle ciężkie.
2018/02/10 12:18 #177249

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 251
  • Otrzymane podziękowania: 24

AA odpowiedział w temacie: Re:Rozbark i Vitor będą miały centra przesiadkowe

miras napisał: A przesiadki nie są niczym złym jeśli na przystanku czekamy kilka a nie kilkanaście minut i jedziemy zamiast siedzieć 30 min na przystanku czekając na bezpośredni autobus.

otóż to. W systemie, który opisałem wyżej nie byłoby praktycznie żadnego czekania, przynajmniej w głównych kilku centrach, gdyż busiki obsługujące kilka głównych linii szkieletowych mogłyby tworzyć sznur pojazdów jadących niemal jeden za drugim (granicą jest bezpieczeństwo na drodze )
2018/02/10 20:35 #177267

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 173
  • Otrzymane podziękowania: 52

Błażej odpowiedział w temacie: Re:Rozbark i Vitor będą miały centra przesiadkowe

@AA: Tylko, że Twój system jest tak jak komunizm - to utopia. Można realizować pewne założenia, ale zakładać, że wszyscy kierujący będą jechać z taką samą prędkością to jest totalna utopia na poziomie rewolucji kulturalnej Mao Zedonga w Chinach.

@Miras: Zgadzam się co do taryfy, Tychy są tutaj dobrym przykładem, bo wywalono zupełnie autobusy pospieszne a wstawiono pociągi. Trzeba jednak na S4 dogęścić takt, a wspólny bilet ATP mimo wszystko powinien być stosowany jak w Warszawie czyli kolej miejska, aglomeracyjna, jakakolwiek - byle obsługująca teren danej aglomeracja. Taryfowo widziałbym podział całej metropolii na 3 strefy wzorem podziału Przewozów Regionalnych (A/B/C) z różnicą w szczegółach.

Wracając do CP jeżeli to ma mieć jakikolwiek sens i poprawić jakość komunikacji to muszą być:
- zadaszone perony przystankowe dla autobusów
- zadaszone perony dla linii tramwajowych
- przejścia naziemne
- szybkie i sprawne dojście do dworca i stacji kolejowej (szybsze niż teraz)
- parking na uboczu, a nie jako centrum.
W przeciwnym wypadku będziemy mieć Poznań City Center - czyli niewygodny, archaiczny punkt komunikacyjny.. gorszy niż obecnie za jedyne 90 milionów...
2018/02/10 21:40 #177268

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Robert CzykielGhostolowpbFantus