Rozbark i Vitor będą miały centra przesiadkowe

  • Posty: 261
  • Otrzymane podziękowania: 25

AA odpowiedział w temacie: Re:Rozbark i Vitor będą miały centra przesiadkowe

Błażej napisał: @AA: Tylko, że Twój system jest tak jak komunizm - to utopia. Można realizować pewne założenia, ale zakładać, że wszyscy kierujący będą jechać z taką samą prędkością

akurat w tym wypadku niekoniecznie. Sedno organizacji czyli kilka centrów połącznych siecią szkieletową można realizować niezależnie od ograniczeń prędkości. Są one ( wespół z upłynnieniem ) konieczne do osiągnięcia całokształtu korzyści, no ale to już sobie powyjaśnialiśmy.

Błażej napisał: to jest totalna utopia na poziomie rewolucji kulturalnej Mao Zedonga w Chinach.

z wyszydzaniem chińskich poczynań to radzę się powstrzymywać, gdyż jest to przykład na to, że jak władza naprawdę coś postanowi to można.
..a we względzie biletów i taryf to należy bezwzglednie iść w kierunku tzw"darmowej" komunikacji . Albo na jakiejś linii ( na przykład rzeczonych liniach szkieletowych + najważniejsze lnie kolejowe ) jest duże zapotrzebowania społeczne na przewóz dużych strumieni pasażerskich (oczywiście chodzi o codzienne naprawdę niezbędne przemieszczenia do pracy) - to wtedy jest to tzw "potrzeba wspólna" i jest celowe utrzymywania jej z publicznej kasy....albo nie jest to taka linia i wtenczas niech se obywatele jeżdżą "drobnicą" sami dogadując się z przewoźnikami. Po autonomizacji będzie można włączyć flotę taksówek do systemu "darmowego" .
2018/02/11 12:25 #177275

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 1240
  • Otrzymane podziękowania: 12

igor odpowiedział w temacie: Rozbark i Vitor będą miały centra przesiadkowe

Błażej napisał: Dojazd do biurowców na Chorzowskiej zapewnia przystanek Chorzów Miasto i dojście tak jak z Estakady z 820/830.

Napewno?

Właśnie do tego zmierzam, że o takich zmianach należy myśleć tu i teraz zanim minie te 5 lat i skończy się umowa na 820.

820 ma chyba dłuższą umowe? Remontowana od 2000 roku trasa tramwajowa Bytom-Chorzow-Katowice tez miala być szybsza z zielona falą przejazdową. Kto wie może wtedy też myślano o ograniczeniu 820/830 a jak wyszło?
W komunikacji łatwo tylko gadać o likwidacji. Najpierw stwórzmy warunki, zadbajmy o popyt dla danego rozwiązania.
2018/02/11 14:39 #177280

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 13054
  • Otrzymane podziękowania: 464

MephiR odpowiedział w temacie: Rozbark i Vitor będą miały centra przesiadkowe

Trasa tramwaju nr 6 wciąż jest jeszcze remontowana. Przecież po przebudowie Katowickiej TŚ wezmą się na remont odcinka od Rozbarku do Arki Bożka. Dziś czytałem, że w Chorzowie ma być remontowany odcinek od 3 Maja do estakady. Nie wiem czy wtedy będzie to już koniec modernizacji tej linii, czy jeszcze zostaną jakieś fragmenty wymagające napraw.

Inna rzecz, że na tak długiej trasie lepiej sprawdza się pociąg. Szóstka nawet z zieloną falą i wycięciem niepotrzebnych przystanków wciąż nie będzie w stanie zaoferować lepszego czasu przejazdu z Bytomia do Katowic jak pociągi na linii S8.
2018/02/11 14:54 #177281

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 2132
  • Otrzymane podziękowania: 123

georg11 odpowiedział w temacie: Rozbark i Vitor będą miały centra przesiadkowe

MephiR napisał: Inna rzecz, że na tak długiej trasie lepiej sprawdza się pociąg. Szóstka nawet z zieloną falą i wycięciem niepotrzebnych przystanków wciąż nie będzie w stanie zaoferować lepszego czasu przejazdu z Bytomia do Katowic jak pociągi na linii S8.

Tylko,że 6 chyba nie jest po to żeby konkurowac z pociągiem
2018/02/11 16:24 #177283

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 1537
  • Otrzymane podziękowania: 130

foxbat odpowiedział w temacie: Rozbark i Vitor będą miały centra przesiadkowe

MephiR napisał: Trasa tramwaju nr 6 wciąż jest jeszcze remontowana. Przecież po przebudowie Katowickiej TŚ wezmą się na remont odcinka od Rozbarku do Arki Bożka. Dziś czytałem, że w Chorzowie ma być remontowany odcinek od 3 Maja do estakady. Nie wiem czy wtedy będzie to już koniec modernizacji tej linii, czy jeszcze zostaną jakieś fragmenty wymagające napraw.

Inna rzecz, że na tak długiej trasie lepiej sprawdza się pociąg. Szóstka nawet z zieloną falą i wycięciem niepotrzebnych przystanków wciąż nie będzie w stanie zaoferować lepszego czasu przejazdu z Bytomia do Katowic jak pociągi na linii S8.


Oczywiście, że nie koniec. Kiedy już wszystkie odcinki zostaną wyremontowane trzeba będzie zacząć remontować, to co zostało wyremontowane na początku.
Ciekawe jest też,że wraz z liczbą wyremontowanych odcinków wydłuża się czas przejazdu. Może wraz z ukończeniem ostatniego odcinka uda się tramwajarzom wydłużyć go do 60 minut. To na pewno wpłynie zachęcająco dla pasażerów.
2018/02/11 17:14 #177284

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 13054
  • Otrzymane podziękowania: 464

MephiR odpowiedział w temacie: Rozbark i Vitor będą miały centra przesiadkowe

Foxbata jak zwykle ponosi fantazja. Akurat większość torowisk w GOP przetrwała bez remontów kilka dekad, czego natomiast nie można powiedzieć o drogach, które czasem nie potrafią wytrzymać jednego sezonu.

Teraz czekam na jakąś ciekawostkę historyczną, która kompletnie nie ma związku z tematem dyskusji :P
2018/02/11 18:08 #177285

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 1537
  • Otrzymane podziękowania: 130

foxbat odpowiedział w temacie: Rozbark i Vitor będą miały centra przesiadkowe

Przecież jedyne na co czekasz to uwagi o stadionie.

Niechcący potwierdzasz co napisałem- remont tej linii będzie trwal właśnie kilka dekad.
2018/02/11 18:15 #177286

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 13054
  • Otrzymane podziękowania: 464

MephiR odpowiedział w temacie: Rozbark i Vitor będą miały centra przesiadkowe

foxbat napisał: Przecież jedyne na co czekasz to uwagi o stadionie.


Skoro na to czekasz... Poświęcanie dla stadionu dofinansowania na Becetkę, która ma kluczowe znaczenie dla transportu w mieście i planowanych centrów przesiadkowych, było wyrazem skrajnej głupoty, krótkowzroczności i marnotrawstwa publicznych funduszy.
2018/02/11 18:36 #177288

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 1128
  • Otrzymane podziękowania: 105

miras odpowiedział w temacie: Re:RE: Rozbark i Vitor będą miały centra przesiadkowe

foxbat napisał: Ciekawe jest też,że wraz z liczbą wyremontowanych odcinków wydłuża się czas przejazdu. Może wraz z ukończeniem ostatniego odcinka uda się tramwajarzom wydłużyć go do 60 minut. To na pewno wpłynie zachęcająco dla pasażerów.


No tutaj się mylisz, 20 lat temu tramwajem z Sikorskiego do Katowickiego rynku jechało się godzinę i 3 minuty jeśli dobrze pamiętam, tak że teraz jest zwrotnie szybki przejazd.
2018/02/11 19:01 #177289

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 181
  • Otrzymane podziękowania: 52

Błażej odpowiedział w temacie: Re:RE: Rozbark i Vitor będą miały centra przesiadkowe

Jeśli chodzi o T6 to technicznie już teraz da się na odcinku w Parku Śląskim na obecnych przystankach skrócić czas przejazdu o minutę między przystankami (z wyjątkiem Stadionu Śląskiego). Daje to około 6-8 minut mniej, dlaczego tak się nie dzieje?
Mamy linie T11, T1, T17, T6, T19 - wszystkie na odc. w Parku Śląskim jadą jedną trasą. W związku z tym, że T1 i T11 jadą przez Rudę Śląską jest problem z licznymi odcinkami jednotorowymi i skoordynowaniem mijanek. Kolejnym problemem jest pojemność pętli na Placu Wolności.

Obecnie brakuje TŚ pomysłu i to właśnie z powstaniem metropolii i ZTMu wiążę małe ale jednak nadzieje na poprawę komunikacji tramwajowej. Przede wszystkim w TŚ brakuje takich podstawowych rzeczy jak:
- krańcówki zamiast pętli,
- tramwajów dwukierunkowych zamiast jednokierunkowych
- mniej jednotorowych odcinków, mijanek,
- automatycznej sygnalizacji na mijankach sterowanej np. radiowo (obecnie tą "rolę" pełni żarówka w skrzynce),
- rozjazdów pozwalających na jazdę z V>10-20km/h (okolice SŚ),
- automatycznego sterowania zwrotnicami (motorniczy musi wychodzić z kluczem po kilka razy i przestawiać ręcznie),
- awaryjnych rozjazdów na niektórych przystankach pozwalających zmienić tor na niewłaściwy i ominąć uszkodzony skład blokujący szlak zanim ekipy torowe ściągną.

Bez tego można mówić co najwyżej o rewitalizacji.
@Igor: Tak 820 ma przystanek Chorzów Estakada, S8 ma Chorzów Miasto oddalone o 700m od estakady.
Aktualna umowa z KZK GOP na linię 820 podpisana na 8 lat została w 2015 roku. Minęły więc 3 lata i pozostały 5.
2018/02/11 20:18 #177292

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 1240
  • Otrzymane podziękowania: 12

igor odpowiedział w temacie: Rozbark i Vitor będą miały centra przesiadkowe

Panie Błażeju Pomijam fakt że 700 metrów dla pro samochodowego społeczeństwa jest już sporą odległością to jednak nadal nie rozumiem związku przystankowego Chorzów Estakada czy Chorzów Miasto z biurowcami na Chorzowskiej (Katowice). Może Pan bardziej rozwinąć tą myśl?
Tramwaje dwuczłonowe mają chyba mniejszą pojemność niż standardowe jednoczłonowe a zaś przystanki nie mają tak długich peronów na dłuższy skład. Chyba za infrastrukturę przystankową w KZK GOP odpowiada dana gmina a nie TŚ.
W naszym ZTMie będą pracować i zarządzać ludzie KZK GOP. A prawdopodobnie dyrektorem ZTMu zostanie likwidator tramwaju, specjalista od transportu, Pan Marek K.

Panie Mirosławie, z rozkładu linii 6 z 1999 roku wynika że z Pl. Sikorskiego do katowickiego Rynku tramwaj jechał w szczycie 41 minut.
2018/02/11 21:01 #177293

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 1537
  • Otrzymane podziękowania: 130

foxbat odpowiedział w temacie: Rozbark i Vitor będą miały centra przesiadkowe

MephiR napisał:

foxbat napisał: Przecież jedyne na co czekasz to uwagi o stadionie.


Skoro na to czekasz... Poświęcanie dla stadionu dofinansowania na Becetkę, która ma kluczowe znaczenie dla transportu w mieście i planowanych centrów przesiadkowych, było wyrazem skrajnej głupoty, krótkowzroczności i marnotrawstwa publicznych funduszy.


Zapomniałeś dodać czegoś o stadionie jeszcze tutaj. Ulżyj sobie.
www.bytomski.pl/forum-bytomia/newsroom/1...la-sie-czadem#177277

To zapewne stadion jest winny,że 13 kilometrów trasy jest remontowanych od 18 lat a elektryczny bolid pokonuje tych kilkanaście kilometrów z zawrotna prędkością w czasie 45 minut.

Miras- pomyliłeś linie albo doliczyłeś do ówczesnego czasu przejazdu ze dwie awarie.
2018/02/11 21:01 #177294

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 13054
  • Otrzymane podziękowania: 464

MephiR odpowiedział w temacie: Rozbark i Vitor będą miały centra przesiadkowe

No widzisz, miasto nie jest winne temu, że przez kilkadziesiąt lat nie remontowano torowisk, bo wówczas nie należały one do niego. Natomiast od kilku lat zasługą m.in. Bytomia jest to, że wreszcie rozpoczęto modernizować infrastrukturę tramwajową. Chwała za to władzom naszego miasta, że solidarnie z innymi samorządowcami wprowadzają Tramwaje Śląskie na wyższy poziom.

Ja się bardzo cieszę, że Damian Bartyla przyłożył rękę do tego, że w najbliższych latach będzie całkiem sporo remontów torowisk w naszym mieście. Ma u mnie za to dużego plusa. Mam jednak do niego żal, że nie wykorzystał okazji, żeby już trzy lata temu odnowić ulicę Katowicką i połączyć Miechowice ze Śródmieściem za pomocą tramwaju.
2018/02/11 21:21 #177295

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 1537
  • Otrzymane podziękowania: 130

foxbat odpowiedział w temacie: Rozbark i Vitor będą miały centra przesiadkowe

U mnie ma plusa za to, że na linię do Miechowic się nie zdecydował. Ta inwestycja była tak sensowna jak zakup krążownika przez Białoruś.
2018/02/11 22:03 #177296

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 238
  • Otrzymane podziękowania: 32

creek73 odpowiedział w temacie: Rozbark i Vitor będą miały centra przesiadkowe

MephiR napisał:

foxbat napisał: Przecież jedyne na co czekasz to uwagi o stadionie.


Skoro na to czekasz... Poświęcanie dla stadionu dofinansowania na Becetkę, która ma kluczowe znaczenie dla transportu w mieście i planowanych centrów przesiadkowych, było wyrazem skrajnej głupoty, krótkowzroczności i marnotrawstwa publicznych funduszy.


Po wyborach władzę pewnie przejmie PIS, zarówno na szczeblu wojewódzkim jak i w Bytomiu.
Może się Szeregowy wypowie jakie są plany Pisu w sprawie tych inwestycji transportowych ? (Becetka i centra przesiadkowe).
Kto jest odpowiedzialny za tą część programu ?
Prawdopodobnie następna perspektywa unijna będzie ostatnią z której można będzie wyrwać trochę kasy.
Budowa Becetki ma przecież znaczenie kolosalne poprzez uzbrojenie terenów poprzemysłowych oraz możliwość ograniczenie ruchu w centrum Bytomia (w szczególnie ulica Karola Miarki)
Bez tej drogi na 100 % padnie EC Szombierki, Szyb Krystyna oraz nie dojdzie do skutku wiele inwestycji na południu Bytomia (Wiem że były plany budowy biurowca).
2018/02/12 10:59 #177303

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Robert CzykielGhostolowpbFantus