Wiadukt na Zamłyniu pójdzie do rozbiórki

  • Posty: 13003
  • Otrzymane podziękowania: 461

MephiR odpowiedział w temacie: Re:RE: Re:RE: Wiadukt na Zamłyniu pójdzie do rozbiórki

Gdyby powstała Becetka, to niczego nie trzeba by było poszerzać.
2018/06/29 12:35 #179620

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 4499
  • Otrzymane podziękowania: 110

olowpb odpowiedział w temacie: Re:RE: Re:RE: Wiadukt na Zamłyniu pójdzie do rozbiórki

MephiR napisał: Gdyby powstała Becetka, to niczego nie trzeba by było poszerzać.

Dokładnie.
Wiadukt sam w sobie nie jest problemem. Potrzebne jest dodatkowe połączenie między Szombierkami a Centrum.
Co z tego że poszerzysz wiadukt jak na pl. Wolskiego w stronę centrum masz jeden pas, na Powstańców Warszawskich dwa, z czego prawy do Moniuszki zazwyczaj się korkuje.
Dodatkowe połączenie pozwoli odciążyć ruch pod wiaduktem.

Popatrz, że część aut jadących od strony Łagiewnik już omija wiadukt bo jedzie ul. Kilara a następnie ul. Dojazd i jest na K. Miarki.
2018/06/29 16:47 #179629

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 251
  • Otrzymane podziękowania: 24

Baron odpowiedział w temacie: Re:RE: Re:RE: Wiadukt na Zamłyniu pójdzie do rozbiórki

I prawdziwym hitem byłaby modernizacja tego skrótu od teatru tańca do urzędu pracy. Uzupełnienie tych wszystkich dziur na których można urwać koła i zrobienie chodników dla pieszych. Plus wyprofilowane zakrętu przy teatrze. A nie namalowanie jakiegoś śmiesznego koła.

Acha, no i dodanie oświetlenia.
2018/06/29 19:03 #179637

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 13003
  • Otrzymane podziękowania: 461

MephiR odpowiedział w temacie: Re:RE: Re:RE: Wiadukt na Zamłyniu pójdzie do rozbiórki

A w czym to koło przeszkadza? Nie każde rondo musi posiadać wyniesioną wyspę z ozdobnym klombem. W Wielkiej Brytanii ronda w postaci namalowanych okręgów na jezdni nie są niczym dziwnym. To w Polsce przyjęło się, że rondo musi być zrobione w taki sposób, aby jego budowa kosztowała tyle, co roczny budżet małej gminy.

Co do chodników, to pełna zgoda - chodzi tędy mnóstwo pieszych do Urzędu Pracy. Przydałyby się też latarnie, bo nocą dostrzeżenie przechodzących ludzi graniczy z cudem.
2018/06/29 19:16 #179638

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 251
  • Otrzymane podziękowania: 24

Baron odpowiedział w temacie: Re:RE: Re:RE: Wiadukt na Zamłyniu pójdzie do rozbiórki

Ja nie mówię że przeszkadza, w obliczu tego jak można wykorzystać potencjał tego skrótu - może nie idea, ale stworzenie tam ronda jest jakimś śmiesznym substytutem działania jak dla mnie. I te dziury zaraz obok.... No chyba że to jakiś wstęp do dalszej modernizacji, to przepraszam.

A ponadto, uważam że tam jest tyle miejsca do zagospodarowania iż gdyby powstał przystanek Kolei Śląskich Bytom Rozbark powiedzmy w okolicach wyburzonej kamienicy, tak małe centrum przesiadkowe, to można by przy okazji puścić linię tramwajową łącząca się na Zamłyniu (bez pchania się do centrum) w kierunku na Rudę i Zabrze.

Teraz możecie się śmiać.
2018/06/29 19:32 #179639

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 13003
  • Otrzymane podziękowania: 461

MephiR odpowiedział w temacie: Re:RE: Re:RE: Wiadukt na Zamłyniu pójdzie do rozbiórki

Po kształcie parkingu teatru wnoszę, że docelowo ulica Kilara w tym rejonie ma zostać przesunięta nieco na południe, aby wpadała prosto na obecne rondo. Wówczas byłoby więcej miejsca na chodnik pod Cechownią, który dziś jest skandalicznie wąski i zostałby zlikwidowany niewygodny zakręt tuż przed stróżówką.

W przypadku linii tramwajowej nie widzę sensu budowy takiego łącznika, a to dlatego, że po pierwsze dublowałby torowisko na ul. Katowickiej, które jest oddalone ledwie o 200 metrów, a po drugie trasa biegłaby przez teren, gdzie nie ma zbyt wielu potencjalnych pasażerów.
2018/06/30 21:26 #179646

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 315
  • Otrzymane podziękowania: 19

google bot odpowiedział w temacie: Re:Wiadukt na Zamłyniu pójdzie do rozbiórki

silesiainfotransport.pl/blog/2018/06/27/...eglowa-uniewazniony/

Tutaj artykuł potwierdzający skasowanie przetargu na modernizację węglówki
2018/07/01 06:18 #179652

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 251
  • Otrzymane podziękowania: 24

Baron odpowiedział w temacie: Re:RE: Re:RE: Wiadukt na Zamłyniu pójdzie do rozbiórki

Może i dublowała, ale ja mimo wszystko wierzę (naiwnie zapewne) w rozwój i przyszłość transportu miejskiego.

Każdego dnia widzę setki jak nie tysiące samochodów które jeżdżą po aglomeracji mając tylko kierowcę za kółkiem, chyba tylko co piąty ma pasażera. No przecież to jest marnotrawstwo środków i przyrody. Ja się nie dziwię że w wielu miastach świata są już strefy porobione że do centrów miast nie można wjechać autem starszym niż X. Myślę że nas też to czeka. Dofinansowania albo ucięcie VATu na nowe auta (elektryczne?) też przecież nie spowoduje że nagle będziemy kupować nowe, eko-auta. Warto dać coś w zamian ludziom i pomyśleć za wczas nad większym rozwojem sieci komunikacji miejskiej w aglomeracji.

Linia przez Kilara omijałaby centrum - mieszkasz na Szombierkach a pracujesz w Chorzowie albo Katowicach. Wychodzisz na przystanek i łapiesz przegubową PESĘ na linii mijającej centrum Bytomia. Po przystanku Zamłynie masz od razu Teatr Tańca Rozbark, można by ewentualnie zrobić pomiędzy przystanek N/Ż***. Zaoszczędzone około 15 minut czasu. Przecież to szybciej wychodzi jak 820/830 stojące w korkach. I nie, tramwaje nowe się tak często dziś nie palą. Ponadto, przy małym centrum przesiadkowym na Rozbarku można by pomyśleć kiedyś o linii lecącej na Piekary, a dalej może na Siemianowice (jest potężne blokowisko po drodze - nie mówcie że nie byłoby chętnych na taki transport) do zajezdni w Czeladzi.

***Nie ma zbyt wielu potencjalnych pasażerów? Mieszkańcy Karola Miarki, Rostka. Jest strefa - drukarnia, walcownia itp. Obsługa Teatru i Hotelu Rozbark. Baza Ratowników Górniczych. Myślę że gdyby była taka linia to znaleźliby się chętni.
2018/07/02 11:34 #179665

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 13003
  • Otrzymane podziękowania: 461

MephiR odpowiedział w temacie: Re:RE: Re:RE: Wiadukt na Zamłyniu pójdzie do rozbiórki

Też wierzę w transport zbiorowy, ale mam nieco inną wizję. Moim zdaniem podstawowym środkiem lokomocji z Bytomia do Katowic, czy Gliwic powinny być pociągi, a nie tramwaje. Mieszkając w Szombierkach powinieneś podjechać kilka przystanków na Zamłynie i tam przesiąść się do pociągu, którym dojedziesz na miejsce w 20 minut szybciej, niż tramwajem.

Dla mieszkańców ul. Miarki potrzebny jest przystanek na ul. Katowickiej. Dla nich to taki sam dystans, jak na ul. Kilara, a tam nie ma niczego i nawet drożdżówki przed robotą sobie tam nie kupią. Z kolei pracownicy teatru i hostelu korzystają z przystanku Rozbark Kopalnia (czy jak on się teraz nazywa).
2018/07/02 14:43 #179673

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 251
  • Otrzymane podziękowania: 24

Baron odpowiedział w temacie: Re:RE: Re:RE: Wiadukt na Zamłyniu pójdzie do rozbiórki

"Bytom Teatr Tańca-Rozbark" się dokładnie teraz nazywa ten przystanek. Też bym bardzo chciał żeby były reaktywowane linie kolejowe, więcej połączeń itp. Zresztą pisałem o tym w kontekście EWENTUALNEGO kiedyś tam przystanku Bytom Rozbark (tak, ja wiem że jest blisko Dworca, ale w Będzinie na przykład jest Będzin i Będzin Miasto blisko siebie i ludzie korzystają).

Dlaczego nie ma KŚ do Zabrza (albo ja nie widzę?), tak rzadko jest do Gliwic. Tak rzadko i wolno do Katowic. Skoro jest połączenie Katowice - Częstochowa przez Zawiercie to dlaczego nie Katowice - Bytom - Lubliniec - Częstochowa. Jakoś tak te tereny na północ od TG, chociaż piękne przyrodniczo i całkiem ludne, się pomija moim zdaniem. No i mam nadzieję że linia na lotnisko przez Bytom powstanie.

Ale podejrzewam Mephir że zestawiając koszt nawet renowacji torowiska kolejowego, a budowy nowego tramwajowego - to koszta kolei będą o wiele większe... popraw mnie jeśli się mylę.

(Kolejny temat z cyklu - dyskutować sobie możemy, to i tak nie powstanie)
2018/07/02 18:43 #179676

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 258
  • Otrzymane podziękowania: 25

AA odpowiedział w temacie: Re:RE: Re:RE: Wiadukt na Zamłyniu pójdzie do rozbiórki

wtłaczanie dodatkowej linii tramwajowej na tory na zabrzańskiej to zły pomysł dlatego że powinny one obsługiwać większość strumienia pasażerskiego między Szombierkami a Centrum (a konkretnie Centrum Przesiadkowym z Prawdziwego Zdarzenia które powinno sięgać aż za tory ). Intensywniej tzn docelowo po autonomizacji oznacza to tramwaje jadące b. często tzn w odległościach rzędu pół kilometra z nawet bliżej -do granic bezpieczeństwa ( przynajmniej na odcinku między kościołem a zamłyniem) , więc upchanie między nimi jakichś dodatkowych tramwai jest docelowo nierealne
2018/07/03 09:44 #179685

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 1
  • Otrzymane podziękowania: 0

Ewa Machowska odpowiedział w temacie: Wiadukt na Zamłyniu pójdzie do rozbiórki

Nie wiem komu to przeszkadza...
2018/07/03 11:23 #179686

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 274
  • Otrzymane podziękowania: 28

marcinen odpowiedział w temacie: Wiadukt na Zamłyniu pójdzie do rozbiórki

pewnie bardziej przydało by się zamknięcie miasta okręgiem tj. linia z Bobrka przez Karb i wiadukt do pętli Wrocławska i dalej do centrum. Czy nawet z Karbia na wprost przed Dąbrowę i do obecnej 19 na Stroszek. Jak szaleć to szaleć. A tak naprawdę nawet do Miechowic nie potrafią zbudować. Obecnie w Bytomiu próba rozbudowy linii to fikcja. Choć z tych wymienionych akurat ta z Bobrka przez Karb do Centrum uważam, że ma największe prawa bytu
2018/07/03 11:45 #179688

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Robert CzykielGhostolowpbFantus