Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMAT:

S11 2016/10/14 19:43 #168874

Dziwne, mieszkam całe życie w tej okolicy, a nigdy nie czułem, żeby capiło z wysypiska. Albo mam takie niewybredne nozdrza, albo ten problem jest przesadzony. Co do osiadania terenu jestem ciekaw tych Twoich map, bo tak się składa, że na stronie Urzędu Miejskiego można sobie zobaczyć mapy obniżeń gruntu w latach 2001 - 2014. Dziwnym trafem w tym rejonie poza hałdą i samym wysypiskiem nie doszło do żadnych zmian wysokości terenu. Jeśli więc przez 13 lat nie ma tam problemów ze szkodami górniczymi, to dziś nie ma o czym gadać.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2016/10/14 23:34 #168879

A jechałes kiedykolwiek Brzezińską na Blaj? Przejedź sie to zobaczysz jak wyglada droga która kiedys była prawie pozioma.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2016/10/15 07:42 #168881

Rozumiem, że okolice Szynola gdzie mieszkasz są blisko ale dzieli Cię obwodnica przez którą rzeczywiście zapachy się rozpraszają. Przejdź się i popytaj ludzi którzy mają ogródki działkowe lub mieszkają na Siemianowickiej (odcinek od obwodnicy do Brzezin) co czują w letnie poranki.
Co do osiadania terenu niestety tak jak napisał georg11 idź i sam przekonaj się co się tam dzieje, bo to co jest na stronach UM nie ma związku z rzeczywistością.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2016/10/15 11:26 #168884

A jechałes kiedykolwiek Brzezińską na Blaj? Przejedź sie to zobaczysz jak wyglada droga która kiedys była prawie pozioma.


Strzelców Bytomskich dawniej też była w miarę prosta, a dziś są tam wzgórza i doliny. Tylko co z tego? Teren obniżył się przed laty, ale obecnie już nie pracuje. To nie granica Miechowic i Karbia, gdzie każdego dnia pojawiają się nowe wybrzuszenia na drogach. Na Brzezińskiej takie rzeczy się nie dzieją.

Rozumiem, że okolice Szynola gdzie mieszkasz są blisko ale dzieli Cię obwodnica przez którą rzeczywiście zapachy się rozpraszają. Przejdź się i popytaj ludzi którzy mają ogródki działkowe lub mieszkają na Siemianowickiej (odcinek od obwodnicy do Brzezin) co czują w letnie poranki.


Obwodnica biegnie w dole, więc nie powinna stanowić żadnej bariery dla "aromatów" z wysypiska. W rejonie tamtejszej hałdy spędziłem całe lata, nie raz byłem na imprezach na ogródkach przy linii piaskowej i nigdy nie czułem smrodu. Może występuje on jedynie w określonych warunkach atmosferycznych, tak, jak ma to miejsce np. przy przepompowni ścieków na Zamłyniu, ale dla zakładów produkujących śrubki, czy handlujących stalą to raczej nie powinno stanowić problemu. Jeśli inwestor będzie mógł kupić tani i dobrze skomunikowany teren, to będzie mieć gdzieś, że od dzwona czasem zaśmierdzi.

Co do osiadania terenu niestety tak jak napisał georg11 idź i sam przekonaj się co się tam dzieje, bo to co jest na stronach UM nie ma związku z rzeczywistością.


Raczej "co tam się działo", bo od kilkunastu lat ten teren nie osiada.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2016/10/15 11:42 #168886

Gdyby Brzezińska była takim atrakcyjnym terenem to firmy rosłyby tam jak grzyby po deszczu.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2016/10/16 10:27 #168894

Obwodnica Chorzowa nigdy nie będzie jedyną i nie wiadomo czy będzie najważniejszą drogą z Katowic do Łodzi Warszawy. Pamiętajmy, że od 25 lat cały Śląsk wali do Warszawy gierkówką, przez Sosnowiec i Będzin. Na odcinku Katowice-Sosnowiec ta droga jest ekspresówką i ma zjazdy co kilomter i jak najbardziej jest atrakcyjna dla ruchu lokalnego. Do niedawna była to najbardziej oblegana droga w Polsce. Gdyby droga przez Bytom była faktycznie szybsza to ściągnęła by trochę ruchu, ale i tak przez wiele lat większość ludzi będzie jeździć Gierkówką (nawet jeśli będzie nieco dłużej).

Nie chodzi mi o to, że jak zbudują drogę to "nikt nie będzie jeździł koleją" tylko o to, że to jest system naczyń połączonych i jeżeli zbudujesz drogę którą w 7 minut będziesz w Katowicach (tyle się jedzie z Będzina do Katowic bez korków) to co trzeba będzie zrobić, żeby kolej była konkurencyjna.

Oczywiście rozumiem, że ta droga może być dobra dla Bytomia, ale wątpie aby dało się tą drogę zrobić atrakcyjną dla transportu dalekiego i nieatrakcyjną dla transportu lokalnego. Innymi słowy nie widzę możliwości aby nie oddziaływała ona negatywnie na transport publiczny w GOP.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2016/10/16 12:11 #168897

Robot, a czy wiesz, że Gierkówka na trasie od Częstochowy do Łodzi zostanie przebudowana na A1? Wiesz, że A1 z Pyrzowic do Częstochowy będzie omijać miasto i łączyć się z - jeszcze istniejącą - Gierkówką? W perspektywie najbliższych lat A1 całkowicie przejmie ruch z Gierkówki, która w znacznym stopniu przestanie istnieć. Przede wszystkim jednak Gierkówka jest drogą kolizyjną, z jednopoziomowymi skrzyżowaniami i dużymi ograniczeniami prędkości. Jeśli kierowcy będą mieli alternatywę w postaci bezkolizyjnej, szybkiej autostrady, to właśnie nią będą jeździć.

Wzrost ruchu na al. JPII jest nieunikniony. Już teraz jest ciasno, a obecnie z tej drogi korzystają tylko kierowcy z Bytomia, Piekar, Tarnowskich Gór i okolicznych wiosek. Jak dojdzie do tego ruch tranzytowy, to będziemy mieć na obwodnicy ustawiczny korek. Dojazd do Pyrzowic z Katowic przez Bytom już teraz jest o 6 kilometrów krótszy, niż przez Sosnowiec i Będzin (S86 i S1). Jeśli autostrada będzie biec do Częstochowy, gdzie będzie łączyć się z Gierkówką, to wybór kierowców będzie prosty.

Powtórzę jeszcze raz - samorządy muszą stworzyć konkurencyjną ofertę transportu zbiorowego. Taką, która będzie odpowiednio funkcjonować, gdzie czas przejazdów będzie krótki, bilety tanie i obejmujące wszystkie środki transportu, a przesiadki bezproblemowe. Wtedy zbiorkom będzie przyciągać pasażerów, nawet przy dobrych drogach, bo będzie mieć jedną, dużą przewagę nad samochodami - będzie tańszy. Co z tego, że można do pracy zajechać pędząc 100 km/h, skoro na paliwo w miesiącu wydasz 500 zł, a jadąc tak samo szybko pociągiem i dojeżdżając jeszcze autobusem, zapłacisz 150 zł?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2016/10/16 23:26 #168911

Dojazd do Pyrzowic z Katowic przez Bytom już teraz jest o 6 kilometrów krótszy, niż przez Sosnowiec i Będzin (S86 i S1). Dojazd do Pyrzowic z Katowic przez Bytom już teraz jest o 6 kilometrów krótszy, niż przez Sosnowiec i Będzin (S86 i S1).

I co,sądzisz,że kierowcy z Katowic pojadą do Pyrzowic przez Bytom ? Musieli by byc skończonymi idiotami żeby rezygnować z trasy przez Będzin na rzecz drogi przez Chorzów i Bytom.Co z tego,ze droga jest krótsza skoro w czasie sie wydłuża

Jeśli autostrada będzie biec do Częstochowy, gdzie będzie łączyć się z Gierkówką, to wybór kierowców będzie prosty.

Czyli jaki ?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2016/10/16 23:47 #168912

Jak dojdzie do tego ruch tranzytowy, to będziemy mieć na obwodnicy ustawiczny korek. Dojazd do Pyrzowic z Katowic przez Bytom już teraz jest o 6 kilometrów krótszy, niż przez Sosnowiec i Będzin (S86 i S1).

przypominam , że zarówno natężenie ruchu jak i (nie) istnienie korków zależy nie od tego jaka chmara pojazdów będzie się chciała gdzieś wepchać, lecz od tego na co pozwoli System. Przy okazji tematu kolei: System nie pozwalając szybkowściekłym, drobnomieszczaństwu w furach i firmom tirowym na zbytnie dokazywanie na jakimś obszarze może ich zniechęcić do jazdy w tym obszarze a zatem zachęcić do sposobów alternatywnych

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2016/10/17 00:17 #168914

firmom tirowym na zbytnie dokazywanie na jakimś obszarze może ich zniechęcić do jazdy w tym obszarze a zatem zachęcić do sposobów alternatywnych

Czyli co ? Na osiołkach? Albo tragarze i lektyki.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2016/10/17 09:16 #168915

Dojazd do Pyrzowic z Katowic przez Bytom już teraz jest o 6 kilometrów krótszy, niż przez Sosnowiec i Będzin (S86 i S1). Dojazd do Pyrzowic z Katowic przez Bytom już teraz jest o 6 kilometrów krótszy, niż przez Sosnowiec i Będzin (S86 i S1).

I co,sądzisz,że kierowcy z Katowic pojadą do Pyrzowic przez Bytom ? Musieli by byc skończonymi idiotami żeby rezygnować z trasy przez Będzin na rzecz drogi przez Chorzów i Bytom.Co z tego,ze droga jest krótsza skoro w czasie sie wydłuża


Czas przejazdu z Katowic jest podobny. Możesz sobie to sprawdzić na Google. Przez Bytom do samego węzła z A1 masz dwupasmową trasę, natomiast jadąc przez Będzin lecisz po jednojezdniowej S1.

Jeśli autostrada będzie biec do Częstochowy, gdzie będzie łączyć się z Gierkówką, to wybór kierowców będzie prosty.

Czyli jaki ?


Ano taki, że nie będą jeździć Gierkówką przez Siewierz, żeby dojechać do Częstochowy (i dalej), tylko będą korzystać z A1, która pozwoli im wygodnie i szybko dotrzeć na Jasną Górę oraz ominąć miasto.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2016/10/17 10:35 #168917

Kiedy wreszcie zostanie wybudowana A1 na odcinku Pyrzowice - Częstochowa to oczywistym jest że przejmie ona większość ruchu starej Gierkówki, to jest najgorszy odcinek na trasie Katowice -Warszawa, co chwila światła, skrzyżowania i korki. Jeżeli będzie wybudowana obwodnica Chorzowa to będzie to najlepsza trasa łącząca Katowice z Warszawą ponieważ od os. Tysiąclecia będzie biegła bezkolizyjna, nowoczesna droga wylatująca już za Częstochową (póki co dalsze przedłużenie A1 to nadal plany o ile mi wiadomo). Nawet jeśli obwodnicy Chorzowa nie będzie to droga przez Bytom i tak będzie ciekawą alternatywą dla trasy przez Sosnowiec, pamiętać trzeba że ekspresówka w Sosnowcu kończy się przy dawnym szpitalu górniczym a i ona sama lubi się korkować pomimo bardzo dużej przepustowości.

I co,sądzisz,że kierowcy z Katowic pojadą do Pyrzowic przez Bytom ? Musieli by byc skończonymi idiotami żeby rezygnować z trasy przez Będzin na rzecz drogi przez Chorzów i Bytom.Co z tego,ze droga jest krótsza skoro w czasie sie wydłuża

Wszytko zależy skąd konkretnie w tych Katowicach jedziesz, moi znajomi z Tausena jeżdżą jedynie przez Bytom bo mają szybciej i krócej.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2016/10/17 18:27 #168922

A czy to ważne jak kto pojedzie do Pyrzowic czy do Warszawy. Dla Bytomia powinno byc najważniejsze zeby tak zrobili skrzyżowanie w Piekarach za mostem zeby bez problemu mozna bylo zjechac na/z obwodnicy. Jeśli tam bedzie plynny przejazd i projekt becetki dojdzie do skutku to mozna by w centrum Bytomia zrobic ograniczenie do 30km/h i przerobić drogi na max. 1 pas w kazda strone.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2016/10/17 18:41 #168923

Jeszcze jeden nawiedzony.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2016/10/17 19:40 #168925

Nową drogę pomiędzy Bytomiem a Chorzowem możecie sobie wsadzić między bajki. Nie po to Chorzów wyremontował za grube miliony i pewnie jeszcze za kasę z unii estakadę żeby ją teraz zburzyć. Od razu by był proces o niegospodarność.

Skoro Chorzów zdecydował się wyremontować estakadę to znaczy, że widzą dobrze w mieście , że na nową drogę nie ma szans.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderatorzy: Ghost
Bytomski.pl - 2019 - Wszelkie Prawa Zastrzeżone