KZK GOP i komunikacja

  • Posty: 641
  • Otrzymane podziękowania: 56

bardoz odpowiedział w temacie: KZK GOP i komunikacja

Polacy wciąż mają silną potrzebę szukania prestiżu i wyższego statusu społecznego. Posiadanie samochodu jest tego główną oznaką, dlatego inwestowanie gmin w komunikację miejską jest marnowaniem zasobów finansowych.

pbs.twimg.com/media/C0TV9wPXUAAib_S.jpg
#171086

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 12497
  • Otrzymane podziękowania: 379

MephiR odpowiedział w temacie: KZK GOP i komunikacja

DTŚ-ka w Katowicach pokazuje, że większym marnotrawstwem jest pakowanie miliardów w drogi. Po kilku latach od budowy trasa jest już na granicy przepustowości i lada moment zaczną się pojawiać głosy o potrzebie ponownej rozbudowy. Prawo Lewisa-Mogridge’a w praktyce.
#171087

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 517
  • Otrzymane podziękowania: 3

ADALBERTUS odpowiedział w temacie: KZK GOP i komunikacja

Mnie chodziło o koszty funkcjonowania komunikacji zbiorowej, autobus, kontra tramwaj, a nie o porównywanie komunikacji zbiorowej, do indywidualnej. Drogi i tak będą, bo muszą być, nawet jak uda nam się znacznie ograniczyć komunikację indywidualną w aglomeracji.
#171088

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 1751
  • Otrzymane podziękowania: 106

georg11 odpowiedział w temacie: KZK GOP i komunikacja

ADALBERTUS napisał: niekoniecznie, przecież tramwaj też porusza się po drogach

Dzisiaj poruszaja sie po drogach ale wydzielonych.
#171091

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 743
  • Otrzymane podziękowania: 67

myszaty odpowiedział w temacie: KZK GOP i komunikacja

Mam taką uwagę - aby autobus był szybki i niezależny potrzeba bus pasów inaczej wcześniej czy później utknie w korkach, a nasze drogi ledwo zipią,
tramwaj ma sens w takim miejscu jak GOP, tym bardziej że infrastruktura lepsza lub gorsza już jest.
#171106
The following user(s) said Thank You: 71hanysek

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 185
  • Otrzymane podziękowania: 24

marcinen odpowiedział w temacie: KZK GOP i komunikacja

Uważam, że Koleje Śląskie wyszły z super propozycją dotyczącą zmiany lokalizacji przystanku Bytom-Północ i przy zgodzie na to przedsięwzięcie ze strony PKP (z którym z reguły wiecznie jest problem) aż dziw bierze, że władze Bytomia w ogóle zastanawiają się nad tym czy przystanek przenosić czy też nie.
Ludzie ze strony UM Bytom, którzy byli na spotkaniu KŚ i PKP chyba w ogóle nie mają pojęcia gdzie leży przystanek Bytom-Północ skoro tak bardzo chcą forsować jego pozostawienie w tamtym miejscu.

Oczywiście nie można przejść obok tego problemu nie wskazują, że przez blisko 30 lat albo i więcej władze Bytomia nie zrobiły kompletnie nic aby poprawić dostępność tego przystanka tj. fatalna droga, brak oświetlenia i wszechobecne chaszcze!!! no to Panowie z UM Bytom o co chodzi?????
Czy Bytomia już nie stać na wybudowanie 200-300 metrów chodnika dla pieszych od Vitoru do wiaduktu gdzie miały powstać nowy przystanek???
No to proponuję przesunięcie kosztów budowy nowego chodnik choćby z 10 mln przeznaczonych na sport.
#171671
The following user(s) said Thank You: losewos

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 517
  • Otrzymane podziękowania: 3

ADALBERTUS odpowiedział w temacie: KZK GOP i komunikacja

Gdzie dokładnie, miałby być nowy przystanek Bytom Północ? , po której stronie wiaduktu?
Jeżeli PKP chce przenieść przystanek, to trzeba temu przyklasnąć, gdyż, wydaje się to racjonalne, a położenie bliżej zabudowań, może sprawić, że więcej ludzi skorzysta z kolei.
Będzie można się przesiąść z autobusu, czy tramwaju na pociąg, jednakże śmiem twierdzić, że praktycznie mało kto się będzie tam przesiadał.
Oferta tramwajowa i autobusowa, dla Stroszka , czy Suchej Góry jest bardziej atrakcyjna.
Trudno jest sobie wyobrazić, że potencjalna osoba, podjedzie ze Stroszka, czy z Ziętka na Vitor tramwajem nr 19, te trzy przystanki, aby się przesiąść na pociąg i dojechać do Bytomia TG, czy Katowic, bo zwyczajnie, czasowo się to nie opłaca.
Nawet, jakby ktoś chciał, koleją dojechać do Katowic, to może śmiało podjechać na dworzec w Bytomiu, i tam się przesiąść na pociąg.
Dworzec w Bytomiu jest naturalnym centrum przesiadkowym, dla mieszkańca Stroszka i okolic, i przeniesienie przystanku Bytom Północ, w rejon ul Strzelów Bytomskich, nic w tej "kwestii przesiadkowej" nie zmienia.
Dla mieszkańca Stroszka przeniesienie przystanku kolejowego, niewiele daje, jedynie osoby, które mieszkają na Vitorze, i bezpośrednio będą mogły skorzystać z pociągu na tym zyskają.

Dziwi mnie jednak fakt, że władze Bytomia są sceptyczne , co do przenosin przystanku kolejowego, i zapewne nie chodzi tu o kwestie finansowe, ponieważ wybudowanie chodnika do peronów, dla tak dużego miasta, jakim jest Bytom, to żaden wydatek.
#171675

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 12497
  • Otrzymane podziękowania: 379

MephiR odpowiedział w temacie: Re:KZK GOP i komunikacja

Przystanek miałby być po północnej stronie wiaduktu nad ul. Strzelców Bytomskich, czyli przeciwnej względem torowiska tramwajowego.

Przesiadki jak najbardziej mogą mieć sens. Podróż pociągiem z Bytomia Północnego do Katowic trwa 33 minuty, natomiast tramwaj z przystanku przy zajezdni jedzie na pl. Sikorskiego 24 minuty. Nie opłaca się więc jechać tramwajem do centrum, żeby następnie stracić kolejne kilka minut na dojście na dworzec i przesiadkę na pociąg. Lepiej podjechać kilka przystanków i wsiąść do pociągu na Strzelców. Ewentualnie można podjechać samochodem na parking M1 i dalszą podróż do Katowic kontynuować koleją, unikając w ten sposób korków.

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
#171676

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 517
  • Otrzymane podziękowania: 3

ADALBERTUS odpowiedział w temacie: KZK GOP i komunikacja

Myślę jednak, że nie opłaca się podjechać pod M1, zostawić tam auto, pieszo dojść na perony, a potem pojechać pociągiem do Katowic.
Też nie opłaca się podjechać tramwajem , czy autobusem na Vitor, albo do centrum Bytomia, tracić czas na przesiadkę , to jest około 10-15 minut co najmniej, w zimie marznąć, albo stać w deszczu.
Łatwiej jest od razu wsiąść do tramwaju, albo autobusu i bezpośrednio dojechać do Katowic, i nawet, gdyby podróż miała trwać tyle samo czasu , albo 3 minuty dłużej , niż w przypadku pociągu, bardziej się opłaca, gdyż odpada nam fatyga z przesiadywaniem się, z jednego środka transportu w drugi.
Samo przesunięcie dworca w Bytomiu Północnym, jest jednak dobrym pomysłem, gdyby perony były pomiędzy ulicą Strzelców, a ul Sikorskiego, to osoby z Rojcy, mogłyby dojść na perony od strony ulicy Sikorskiego, i warto by było tam dobry chodnik zrobić, bo to co jest tam dziś, to woła o pomstę do nieba.
Ciekawi mnie natomiast, czy w ramach planowanej rewitalizacji owej linii kolejowej, zostaną także inne dworce przebudowane, wiem, że planuje się budowę przejścia podziemnego w Nakle Śl.
Może inne dworce , takie jak w Radzionkowie Rojcy, też zostaną przebudowane, aż się prosi, o zrobienia wejścia na dworzec w Rojcy, od strony Radzionkowa , gdzieś na wysokości ulicy Krasickiego w rejonie UM Radzionków, albo od strony tzw. "Górki"
A może by tak zmienić nazewnictwo niektórych dworców, zamiast Bytom Północ, to Bytom Stroszek, zamiast Radzionków Rojca, to Radzionków Miasto, wszak dworzec jest praktycznie w centrum Radzionkowa.
#171677

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 156
  • Otrzymane podziękowania: 7

JuanCarlos odpowiedział w temacie: KZK GOP i komunikacja

Śmiechu warte, że kwestia przesunięcia przystanku kolejowego i wybudowania chodnika urasta to rangi wydarzenia niemalże przełomowego dla naszego miasta :blink: ... jakieś spotkania, konsultacje, może i głosowania... reklama w mediach, fala "hejtu"... a może wynik tych działań jest już z góry przesądzony? może to narzędzie do kompromitacji? może naszego miasta nie stać nawet na taką inwestycję :woohoo: ?
#171684

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 23
  • Otrzymane podziękowania: 4

insanedinside odpowiedział w temacie: KZK GOP i komunikacja

Zdarza mi się skorzystać z oferty KŚ na trasie z Bytomia Północ do Katowic. Więc się wypowiem.

W tym mieście naprawdę brakuje perspektywicznego myślenia. Owszem, przeniesienie przystanku kolejowego w rejon Vitoru to już pół sukcesu i nie rozumiem wszelkich wątpliwości, jakie się pojawiają. Główne zalety: zwiększenie liczby potencjalnych mieszkańców w promieniu dworca, możliwość przesiadki tramwaj-autobus-pociąg, samochód-pociąg czy wreszcie rower-pociąg (przypomnę, że na tej trasie przewóz roweru za 0 zł).

Do pełni sukcesu brakuje jeszcze zwiększenia liczby kursów KŚ do w miarę regularnego taktu i - co powinno być oczywiste - integracji taryf KŚ i KZK GOP.
#171702

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 205
  • Otrzymane podziękowania: 22

AA odpowiedział w temacie: KZK GOP i komunikacja

ADALBERTUS napisał: Myślę jednak, że nie opłaca się podjechać pod M1, zostawić tam auto, pieszo dojść na perony, a potem pojechać pociągiem do Katowic..

przy planowaniu infrastruktury należy myśleć perspektywicznie, a w perspektywie kilkunastu lat może nastąpić zalew taksówek autonomicznych które rozwiążą problem dojazdu do przystanków, a jednocześnie swą masową obecnością spowolnią ruch prywatnych fur jeżdżących na większych dystansach ( w tym gdzieniegdzie autobusów co dla lini 820 będzie miało oznaczenie ), więc należy zaplanować stacyje kolejowe tak by łatwo obsłużyły taki masowy dowóz taksówkami i minibusikami
#171707

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 310
  • Otrzymane podziękowania: 36

wigru odpowiedział w temacie: KZK GOP i komunikacja

Jak już ktoś zapakuje swoje 4 litery do taksówki autonomicznej to sobie wtedy zażyczy zawiezienie tam gdzie jej pasuje a nie przesiadkę na kolejkę do Katowic.
#171708

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 205
  • Otrzymane podziękowania: 22

AA odpowiedział w temacie: KZK GOP i komunikacja

wigru napisał: Jak już ktoś zapakuje swoje 4 litery do taksówki autonomicznej to sobie wtedy zażyczy zawiezienie tam gdzie jej pasuje a nie przesiadkę na kolejkę do Katowic.

owszem, jeżeli sie uprze to tak, ino że będzie nią jechał baaardzo długo gdyż ruch na drogach, niezależnie czy szybkowściekli insekci zechcą czy nie , będzie radykalnie uspokojony włącznie ze strefami 30 ( czyli prędkość średnia będzie oscylwała 20-25 ) więc jeżeli koniecznie będzie chciał ....
#171714

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Posty: 310
  • Otrzymane podziękowania: 36

wigru odpowiedział w temacie: KZK GOP i komunikacja

Ale to założenie jest jedynie prawdziwe, kiedy zainteresowany będzie mieszkał blisko linii kolejowej i przystanku kolejowego i jedynie kiedy kolejka będzie jechała w słusznym kierunku. Dla pozostałego społeczeństwa czas dotarcia taksówką autonomiczną będzie taki sam lub mniejszy niż pofatygowanie się na przystanek. Zakładając, że taksówki już będą autonomiczne to w kolejnictwie też powinien nastąpić postęp geometryczny i kolejka powinna poruszać się co najmniej z prędkością pendolino :)
#171716

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: olowpbFantusGhost